استقرار ایستگاه‌های فرهنگی غدیر در 70 نقطه زنجان
کد خبر: 3986138
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

استقرار ایستگاه‌های فرهنگی غدیر در 70 نقطه زنجان

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در زنجان از استقرار ایستگاه‌های فرهنگی در 70 نقطه استان خبر داد و گفت: برنامه‌های مختلفی از جمله اطعام غدیر، پویش‌های فضای مجازی و مسابقه کتابخوانی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

استقرار ایستگاه‌های فرهنگی غدیر در 70 نقطه زنجانحجت‌الاسلام علی یوسفی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در زنجان در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: از روز عید قربان تا عید غدیر به نام دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده است. در روایات متعددی نسبت به بزرگداشت عید غدیر به عنوان عیدالله اکبر تأکید شده است که این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه ولایت و امامت در دین مبین اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه اطعام در روز عید غدیر توصیه شده است، اظهار کرد: اطعام در برنامه‌های عید غدیر در استان پیش‌بینی شده و مجموعه‌های مختلف به‌ویژه مساجد، هیئت‎های مذهبی و مجموعه‌های مردم‌نهاد در این زمینه ترغیب می‌شوند. سال گذشته 120 هزار پرس غذا از سوی هئیت‌های مذهبی، مساجد و مجموعه‌های مردم نهاد توزیع شد و امسال نیز تلاش می‌شود این میزان اطعام انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: امسال تهیه مواد غذایی خام با مشکلاتی مواجه است که تلاش می‌کنیم این مشکلات حل شود اگر چه مجموعه‌های بزرگی همچون حسینیه اعظم زنجان، هیئت داعیان کمیل، هیئت ثارالله و موکب قتیل‌العبرات در این زمینه مشکلی ندارند.

یوسفی بیان کرد: ایستگاه‌های فرهنگی در 50 نقطه شهر زنجان و 20 نقطه شهرستان‌های استان مستقر شده و نسبت به توزیع اقلام فرهنگی و اهدای جوایز به کودکان اقدام می‌کنند. نورافشانی به‌مناسبت عید غدیر از سوی شهرداری زنجان از دیگر برنامه‌های این دهه است و شب شعر در زنجان و ابهر در صورت مساعد بودن شرایط کرونایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری پویش جهانی غدیر در فضای مجازی اظهار کرد: این پویش در مسجد حسینیه اعظم زنجان با حضور برخی چهره‌های مطرح از جمله آیت‌الله قزوینی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان زنجان از برگزاری مراسم راهپیمایی خودرویی و موتوری به‌مناسبت روز عید غدیر در زنجان خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 10 صبح با حضور اقشار مختلف مردم به‌دلیل جلوگیری از تجمعات برگزار می‌شود. هئیت‌های مذهبی و مساجد استان زنجان در پیاده‌راه سبزه میدان زنجان از ساعت 18 نسبت به برگزاری جشن غدیر اقدام می‌کنند.

وی اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی بزرگ با عنوان کاروان غدیر از سه کتاب «تنها راه رستگاری» برای عموم در خصوص خطبه غدیر، «کیمیاگر» در رده سنی نوجوانان و کتاب داستان «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» برای گروه سنی کودکان پیش‌بینی شده است. خانواده‌ها می‌توانند این کتاب‌ها را تهیه و در بخش مسابقات سامانه نهاد کتابخانه‌ها در این مسابقه شرکت کنند که به 60 نفر جوایز اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha