نمایش خودکفایی صنعت دریانوردی ایران در رژه روسیه
کد خبر: 3987356
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

نمایش خودکفایی صنعت دریانوردی ایران در رژه روسیه

امام جمعه سلطانیه گفت: خودکفایی ایران در صنعت دریانوردی، ارتباط راهبردی با روسیه، آمادگی و خودکفایی نیروی دریایی ارتش در اوج تحریم‌ها و تضمین‌کننده حضور تجاری و اقتصادی ایران از مسیر دریا در حفاظت از نفت‌کش‌ها و کشتی‌های ایران از جمله پیام‌های حضور ایران در رژه روسیه بود.

نمایش خودکفایی صنعت دریانوردی ایران در رژه روسیهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانيه، 8 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به آخرین دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری و ارزیابی عملکرد دولت توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: عملکرد دولت در همه بخش‌ها یکسان نبود؛ بلکه بعضی حوزه‌ها طبق انتظار و در بعضی جاها انتظارات برآورده نشد. ارزیابی مقام معظم رهبری از عملکرد هشت ساله دولت منصفانه و عادلانه بود.

وی مهمترین بخش بیانات مقام معظم رهبری را تجربه تلخ عدم اعتماد به غرب دانست و گفت: مقام معظم رهبری از تجربیات دولت فقط به عدم اعتماد به غرب به عنوان یک درس برای مسئولان اشاره کرد و این نشانگر اعتماد زیاد دولت به غرب و تلاش بر حل مشکلات با تکیه به غرب بود که نه تنها حل نشد. مقام معظم رهبری دولت فعلی را متفاوت تر از دولت‌های قبلی و عبرت آموز بدرقه کرد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به حضور ایران در رژه روسیه اشاره کرد و افزود: حضور ایران فقط صِرف رژه نبود؛ بلکه پیام‌های زیادی داشت. خودکفایی ایران در صنعت دریانوردی، ارتباط راهبردی با روسیه که خوش‌آمد مذاق آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آمریکا نیست، آمادگی و خودکفایی نیروی دریایی ارتش در اوج تحریم‌ها و تضمین‌کننده حضور تجاری و اقتصادی ایران از مسیر دریا در حفاظت از نفت‌کش‌ها و کشتی‌های ایران از جمله پیام‌های این حضور بود.

وی با اشاره به اینکه روز ۲۵ ذی‌الحجه روز نزول سوره هل اتی در شأن خانواده امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در تقویم جمهوری اسلامی ايران، روز خانواده نامگذاری شده است، ابراز کرد: جایگاه خانواده در تربیت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خانواده نخستین نهاد تربیتی، اولین مدرسه انسان و والدین اولین معلم فرزندان هستند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه خانواده محلی است که ارزش‌های اخلاقی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و والدین به‌عنوان باغبان، میوه دل خودشان را پرورش می‌دهند، تصریح کرد: پدر نگهبان خانواده است و باید وظیفه نگهبانی خود را خوب ادا کند تا خانواده آسیب نبیند.

امام جمعه سلطانیه با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندان، به روایتی هشدارآمیز  از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه وای به حال فرزندان آخرالزمان از دست پدر و مادرشان که به فکر تربیت آنان نیستند، گفت: برخی خانواده‌ها اگر فرزندانشان کوچکترین مشکل جسمی یا مادی داشته باشند، فورا درمان می‌کنند اما به مشکلات دینی و ایمانی آنها مثلا کاهلی به نماز و انحرافات آنان بی‌تفاوت هستند که پیامبر(ص) از آنان بیزار است و در قیامت هم همین فرزندان شاکی پدر و مادر خود می‌شوند.

وی با اشاره به شأن نزول آیه ولایت و بخشیدن انگشتر از سوی امام علی(ع) در رکوع بیان کرد: آیه ولایت دلیلی است بر امامت و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) که قبل از واقعه غدیر نازل شده است.

امام جمعه سلطانیه به شبهات شبهه‌افکنان در مورد این آیه از جمله اینکه چطور وقتی تیر از پای آن حضرت در نماز خارج می‌کنند متوجه نمی‌شود ولی صدای فقیر را می‌شنود و انگشتر خود را به او می‌بخشد، گفت: اولا همه حالات اولیای الهی همیشه یکسان نیست، پیامبر هم به‌خاطر صدای گریه کودک نماز جماعت را زودتر تمام می‌کند. ثانیا توجه به فقیر که درخواست کمک می‌کند، عین توجه به خدا و عبادت در عبادت و انجام دو عبادت در یک حالت است و اميرالمؤمنين(ع) در نماز از خود بیگانه بود اما به خدا توجه داشت و توجه به فقیر توجه به خداست.

وی با بیان اینکه شبهه‌افکنان با این سئوالات و شبهات می‌خواهند یا فضائل امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را زیر سئوال ببرند یا ولایت و امامت ایشان را انکار کنند و یا با مقایسه خارج کردن تیر از پای حضرت و بخشیدن انگشتر در حین نماز تناقض ایجاد کنند، تصریح کرد: به اتفاق مفسران شیعه و تعداد زیادی از مفسران اهل‌سنت آیه ولایت در شأن حضرت علی(ع) نازل شده است که در رکوع نماز انگشتر خود را به فقیر بخشید.

انتهای پیام
captcha