افتتاح پویش جلسات خانگی قرآن در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 3988603
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

افتتاح پویش جلسات خانگی قرآن در حسینیه اعظم زنجان

 پویش جلسات خانگی قرآن با محوریت حسینیه اعظم زنجان و با هدف توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان زنجان راه‌اندازی شد.

افتتاح پویش جلسات خانگی قرآن در حسینیه اعظم زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، پویش جلسات خانگی قرآن کریم استان زنجان، ۱۴ مردادماه با حضور دبیر جامعه فرهنگی قرآنی امام عصر (عج) کشور، هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان و جمعی از فعالان قرآنی در حسینیه اعظم زنجان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر جامعه فرهنگی و قرآنی امام عصر (عج) در این جلسه اظهار کرد: حسینیه اعظم همواره در اقامه عزای امام حسین (ع) اثرگذار بوده و فرهنگ مکتب حسینی را در گستره ملی و حتی جهانی نشر داده است و عظمت و برکات آن در پویش‌های مردمی بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) و قیام عاشورا نماد حرکت قرآنی است، تصریح کرد: راه‌اندازی قرارگاه جلسات خانگی قرآن ادای دین به سید و سالار شهیدان است و موجب برکات بسیاری در جامعه خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: امروز باید مسیر ترویج و نشر قرآن را به سمتی ببریم که جلسات قرآن را در جوار مساجد برگزار کنیم و آموزش‌های تخصصی هم در این مکان‌ها ارائه شود، در حالی که نگاه حکومتی به فعالیت‌های قرآنی سبب شده است که موسسات قرآنی را مانند کارگاه قلمداد کنند و در موضوعاتی مثل بیمه و مالیات به سراغ آن‌ها بیایند.

وی با شاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی به شکل امروزی از اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ آغاز شده و خروجی آن بعد از ۳۰ سال مشخص است، ابراز کرد: پیش از شیوع کرونا ۲۰۰ هزار نفر در کلاس‌ها شرکت می‌کردند و تربیت مربیان، حافظان و قاریان قرآن مرهون تلاش‌های موسسات و خانه‌های قرآنی است و باید بررسی کرد که فعالیت این موسسات در طول این سال‌ها چند نفر از ایرانیان را تحت پوشش قرار داده و اینجا مشخص می‌شود که نیاز به توسعه جلسات خانگی قرآن وجود دارد.

علیرضا فیروزفر، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان نیز در این جلسه ابراز کرد: در استان زنجان فعالان قرآنی بسیاری وجود دارد که در حوزه‌های مختلف پیشتاز و اثرگذار هستند. حسینیه اعظم زنجان با راه‌اندازی پویش جلسات خانگی قرآن قصد فعالیت موازی با موسسات قرآن با اهدافی مثل تربیت قاری و حافظ قرآن ندارد و دغدغه‌های دیگری را دنبال می‌کند.

وی از افتتاح پویش جلسات خانگی قرآن خبر داد و گفت: گام نخست، راه‌اندازی این پویش و گام بعدی پشتیبانی حسینیه اعظم زنجان از این جلسات است و در واقع شانیت این حسینیه محوریت قرار گرفتن و جریان‌سازی حرکت‌های فرهنگی و قرآنی است.

فیروزفر با اشاره به حرکت‌های فرهنگی حسینیه اعظم زنجان در مناسبت‌های مذهبی یادآور شد: از سال گذشته در همه اعیاد که از میلاد امیرالمومنین علی(ع) آغاز شد با بیش از ۵۰ مسجد هماهنگی صورت گرفت و با پشتیبانی حسینیه مجالس شادی و پویش‌های محله‌ای برگزار شد.

حسین مرادی، پیشکسوت قرآنی زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: نام زنجان مزین به پایتخت شور و شعور حسینی شده است و قرارگیری شور در کنار شعور، حد کمال شیعه را نشان می‌دهد ولی در حوزه قرآن برنامه، طرح، سخنرانی و جلسات زیادی داریم اما در عمل کمتر کار شده است.

وی بیان کرد: حسینیه اعظم زنجان ظرفیت‌های بسیار قوی در امور فرهنگی و قرآنی دارد و توسعه و تقویت جلسات خانگی قرآن نور امیدی را در بخش‌های فرهنگی و قرآنی روشن می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشنیه زنجان در برگزاری دهه نخست محرم، این ایام فرصت مناسبی برای خارج کردن قرآن از مهجوریت، شناسایی و استفاده از ظرفیت معلمان قرآن و نشر معارف دینی است و لازم است حسینیه اعظم زنجان در حوزه پشتیبانی تدابیری را بیندیشد.

مهری خدیری، مدیر شعبه خواهران جامعه‌القرآن کریم زنجان نیز در این جلسه با انتقاد از افتتاح بدون شور و اطلاع‌رسانی گسترده این پویش ابراز کرد: راه‌اندازی جلسات خانگی مطالبه مقام معظم رهبری و اقدامی در راستای توصیه ائمه اطهار (ع) است و انتظار نداریم کار تخصصی در آن انجام شود اما برای اینکه این جلسات ادامه‌دار باشد و به نتیجه برسد باید به دنبال منابع پایدار مردمی باشیم.

انتهای پیام
captcha