اختصاص محوطه مدارس برای عزاداری هیئات مذهبی زنجان
کد خبر: 3990229
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

اختصاص محوطه مدارس برای عزاداری هیئات مذهبی زنجان

مسئول روابط عمومی هیئت حضرت موسی بن جعفر(ع) مسجد احمدیه زنجان گفت: امسال به دلیل نبود امکان برگزاری مراسم در فضای داخلی مساجد، از ظرفیت محوطه مدارس برای عزاداری محرم استفاده می‌شود.

اختصاص محوطه مدارس برای عزاداری هیئات مذهبی زنجانسید محمدرضا نبوی، مسئول روابط عمومی هیئت حضرت موسی بن جعفر(ع) مسجد احمدیه زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان و اهمیت، حسنات و برکات عزاداری از یک سو و شرایط بهداشتی و اجتماعی از سوی دیگر، طی جلسات و برنامه‌ریزی‌ها با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا استان و دستگاه‌های مرتبط بنا بر این شد که طبق سال گذشته مراسم عزاداری محرم 1400 را با رعایت چهارچوب‌های بهداشتی در محیطی باز برگزار کنیم.

وی ابراز کرد: با هماهنگی رئیس آموزش و پرورش و مدیریت دبیرستان امیرکبیر مقرر شد که مراسم  در محوطه مدرسه برگزار شود. وسعت حیاط مدرسه، همدلی مدیران و نزدیکی مکانی از مهم‌ترین دلایل انتخاب مکان بوده است. هر چند این مکان پاسخگوی استقبال فوق‌العاده عاشقان حسینی نبوده و نیست، سادگی و خانوادگی بودن محیط یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای مراسم است.

این مسئول به فعالیت‌های پیشگیرانه از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: اکیپ سلامت متشکل از یک گروه 7 نفره از پرسنل هلال احمر استان نیز هر شب با اقداماتی نظیر تب سنجی، کنترل ماسک و ضدعفونی یاریگر مراسم امسال هستند. با توجه به سابقه حضور پرشور عزاداران حسینی تعداد 20 هزار عدد ماسک جهت اهدا به عزاداران نیز در نظر گرفته شده است .

نبوی یادآور شد: برنامه از 18 تا 28 مرداد از ساعت 10 شب در چهارراه امیر کبیر، روبروی مسجد احمدیه زنجان محوطه دبیرستان امیرکبیر برگزار می‌شود، سخنران برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان است و از مداحی جوادرسولی، عباس رسولی، رحیم کلانتری و حسین رسولی بهره‌مند می‌شویم.

وی بیان کرد: مسجد احمدیه زنجان یکی از مساجد قدیمی زنجان است که عزاداری آن در ماه محرم همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است و در دو سال اخیر سعی شده تا با اعمال راهکارهای بهداشتی اصالت عزاداری این هیئت را حفظ کرد.

انتهای پیام
captcha