اجرای بیش از ۶۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در زنجان
کد خبر: 3999386
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

اجرای بیش از ۶۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در زنجان

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: با توجه به اینکه امسال کنگره شهدا در پیش است، 6327 برنامه در هفته دفاع مقدس مشخص شده است و همه تشکل‌ها، هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند.

اجرای بیش از 6000 برنامه دفاع مقدس در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، 31 شهریورماه، در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس مانورهای معنوی و جلوه‌های زیبایی از ایثار را به نمایش گذاشت و هنر امام خمینی(ره) این بود که همه اقشار به در کنار هم به صحنه آورد به‌طوری‌که علاوه بر حضور آقایان در جهبه‌های نبرد، نقش بانوان در پشتیبانی دفاع مقدس را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی به آشنایی نسل‌های نوجوان و جوان با فرهنگ دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس همه ابرقدرت‌ها نتوانستند به نظام جمهوری اسلامی را ضربه بزنند و ابهت آن‌ها شکست خورد و در واقع این دفاع جانانه معادلات جهانی را برهم زد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در همه عملیات‌ها رزمندگان زنجانی خط‌شکن بودند و همواره مورد ستایش فرماندهان سپاه قرار می‌گرفتند، ابراز کرد: زنجان جزو استان‌هایی بود که در زمان جنگ کمترین جمعیت را داشت اما 3535 شهید تقدیم انقلاب کرد و وفاداری خود را به نظام اسلامی به اثبات رسانده است.

وی بیان کرد: دشمن که در جنگ مسلحانه شکست خورد وارد جنگ تبلیغاتی شده و به دنبال ارزش‌زدایی، قرآن‌زدایی، عاشورازدایی و دین‌زدایی از جامعه اسلامی است و باید همه تلاش کنیم که به لطف خدا فتنه‌های دشمن را خنثی کنیم. دشمن همه جانبه تلاش می‌کند تا به جوانان ضربه بزند و این کار را از طریق توزیع مواد مخدر، مشروبات الکلی، رواج فرهنگ غربی و سایر موارد انجام می‌دهد. البته بسیج در کنار ارگان‌های ذی‌ربط برای خنثی‌سازی فنته‌ها پای کار است.

این مسئول با اشاره اینکه بیش از 200 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است، تصریح کرد: اسناد زیادی در این بخش وجود دارد که می‌تواند منبعی برای انتشار کتاب باشد، تا کنون بیش از 510 هزار سند جمع‌آوری کردیم و هزینه برای ثبت این اسناد سرمایه‌گذاری برای آینده است.

سردار کرمی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال کنگره شهدا را در پیش است، 6327 برنامه در هفته دفاع مقدس مشخص شده است و همه تشکل‌ها، هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند. ارتش نیز یادواره مهمی برای شهدای ارتش پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف یادواره‌های مختلفی مثل یادواره شهدای دانش‌آموزی و طلاب را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی کردند، ابراز کرد: برپایی 95 نمایشگاه فرهنگی و رزمی، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت، رزمایش کمک کمومنانه در کانون‌های اقشار، برگزاری 300 مسابقه فرهنگی قرآنی و ورزشی، افتتاح 17 پروژه که عمدتا آبرسانی و خانه محروم است، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس به‌شمار می‌رود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای آبروی محله درب منازل شهدا در فضای باز، فضاسازی تبلیغی و محیطی، گلباران مزار شهدا، ادوهای جهادی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج، پخت و توزیع غذا بین نیازمندان و اهدای خون از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه کمک مومنانه ابتدا بیشتر مرحله به مرحله بود اما بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی بسیجیان در مساجد و محلات بانک اطلاعاتی تهیه کردند و به طور پیوسته نسبت به اهدای بسته‌های معبشتی اقدام می‌کنند، تصریح کرد: 630 هزار بسته بهداشتی، جمع‌آوری و اهدای کمک مومنانه به تعداد یک میلیون و 100 هزار بسته و توزیع غذا به خانواده‌ها به تعداد 750 هزار پرس غذا تا کنون انجام شده است.

سردار کرمی با بیان اینکه دستگاه‌ها و کمیته‌ها وظایفی را برای برگزاری کنگره برعهده دارند و بعضی ارگان‌ها مثل شهرداری قول‌هایی برای تأمین منابع مالی کنگره انجام دادند اما تاکنون محقق نشده است، یادآور شد: بیش از 5000 باب منزل محرومان توسط دستگاه‌های مختلف با نام شهدا احداث شده که نام و یاد آن‌ها زنده بماند.

انتهای پیام
captcha