دفاع مقدس اندیشه خودباوری ملت ایران را بارور کرد
کد خبر: 3999776
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
امام‌جمعه سلطانیه:

دفاع مقدس اندیشه خودباوری ملت ایران را بارور کرد

امام‌جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه ما در دفاع مقدس هم خود را شناختیم و به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم، گفت: در واقع دفاع مقدس اندیشه خودباوری ملت ایران را بارور کرد.

دفاع مقدس اندیشه خودباوری ملت ایران را بارور کردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه سلطانیه، دوم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه، با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: بر اساس زیارت اربعین، نجات مردم از جهالت و گمراهی از عوامل قیام امام حسین(ع) بود.

وی عضویت ایران در سازمان شانگهای را یک دستاورد دیپلماتیک برای ایران انقلابی دانست و گفت: سازمان شانگهای با عضویت ۹ کشور و حدود سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ درصد ذخایر نفتی و ۳۰ درصد ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد که می‌تواند ثمرات اقتصادی خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت عضویت دائمی و رسمی ایران در این سازمان، بیان کرد: تأثیرگذاری بیشتر ایران در معادلات امنیتی و اقتصادی منطقه، افزایش قدرت اقتصادی، سیاسی و امنیتی ایران در برابر غرب خصوصا آمریکا، کاهش فشار اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها و همکاری بانکی می‌تواند از دستاوردهای عضویت ایران در شانگهای باشد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به سخنرانی انقلابی و عزتمندانه رئیس‌جمهور در اجلاس مجازی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور در این سخنرانی هم به ظلم حداکثری استکبار اعتراض کرد و هم از محرومان دفاع کرد و هم برای مشکلات جهانی و کشورهای اسلامی راهکار ارائه داد و آمریکا را به چالش کشید.

وی با بیان اینکه ژن توطئه و دشمنی همیشه در آمریکا فعال است، تصریح کرد: آمریکا روش جنگ خود را با ملت‌ها را تغییر داده و تحریم روش جدید جنگ آمریکا با ملت‌های مستقل است. در جنگ اقتصادی هم آمریکا با تحریم به جنگ ایران آمده اما چون روی پای خود ایستادیم، شکست خورده است. در دوران کرونا هم آمریکا با تحریم دارو و واکسن مرتکب جنایت بشری شد اما وقتی ایران واکسن برکت را تولید کرد، در طول سه روز تحریم واکسن را برداشت.

حسینی‌نسب با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس شناسنامه ملت انقلابی ایران است و دفاع مقدس ما را به جهان معرفی کرد و دلاوری‌ها و ارزش‌های والای انسانی نیروهای مجاهد در تاریخ ماندگار شد.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس هم خود را شناختیم و به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و هم دوستان و دشمنان خود را شناختیم، اضافه کرد: آمریکا و غرب که در دفاع مقدس پشت صدام بودند الان هم دشمنان ملت ایران هستند.

انتهای پیام
captcha