۵۱۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان زنجانی فراهم می‌شود
کد خبر: 4003584
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

۵۱۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان زنجانی فراهم می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از ایجاد ۵ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی جدید با اعتباری قریب به ۲۰۷ میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند تا پایان سال جاری خبر داد.

5100 فرصت شغلی برای مددجویان زنجانی فراهم می‌شودهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، اظهار کرد: اشتغالزایی و کمک به استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد درآمد با ثبات از راهبردهای اصلی و اولویت‌های این نهاد است، از این‌رو از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 750 طرح اشتغال برای توانمند سازی مددجویان این نهاد در سطح استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه درمجموع بیش از 750 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت در 6 ماهه سال جاری ایجاد شده است، ابراز کرد: 650 فرصت شغلی از مجموع اشتغال ایجاد شده از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال و باقی آن‌ها نیز با استفاده از ظرفیت‌های کاریابی در مناطق مختلف این استان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد فراهم شده است .

صفری با بیان اینکه اشتغال از طریق کاریابی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی استان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: در 6 ماهه سال جاری تعداد 100 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق موسسات و شرکت‌های کاریابی مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را بکارگیری کنند مورد تشویق این نهاد قرار گرفته و به همین منظور بسته‌های تشویقی گوناگونی برای کارفرمایان مد نظر در این بخش در نظر گرفته شده است .

وی یکی دیگر از شیوه‌های جدید وموثر ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت را بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی دانست و گفت: از مزیت‌های این طرح این است که مددجویان دغدغه تامین مواد اولیه و همچنین فروش محصولات خود را ندارند.

صفری با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تعداد 258 طرح اشتغال از طریق راهبران شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: در این نوع فرآیند اشتغالزایی راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و محصول تولید شده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می‌رسانند و مددجویان نیز از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهداف و نگاه ما در امداد بر توانمندسازی مددجویان است تا با ایجاد اشتغال تولیدمحور این خانواده‌ها توانمند شده و به یک درآمد پایدار برسند و از دسترنج خود ارتزاق کنند، افزود: با همین نگاه هدف‌گذاری شده 5 هزار و 100 فرصت شغلی جدید با اعتباری قریب به 207 میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند تا پایان سال جاری ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد استان نظارت مداوم ومستمر به طرح‌های اشتغال را یکی از دلایل اصلی موفقیت طرح‌های این نهاد دانست و گفت: نگرش ما این است که اگر در کنار مددجو باشیم و به درستی همراهی کنیم، سلامت و موفقیت طرح‌ها تضمین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha