نقش خط شکنی زنجانی‌ها در دفاع مقدس برجسته است
کد خبر: 4004895
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

نقش خط شکنی زنجانی‌ها در دفاع مقدس برجسته است

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس گردان‌های زنجانی جزو اولین گردان‌هایی بودند كه وارد خرمشهر شدند، گفت: نقش نیروهای زنجان در آزادسازی خرمشهر بسیار تاثیرگذار و برجسته بود و امروز هم زنجانی‌ها در عرصه‌های مختلف پیشگام هستند.

نقش خط شکنی زنجانی‌ها در دفاع مقدس برجسته استبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار محمود عباسی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس، 22 مهرماه در یادواره شهدای شمال‌غرب تیپ ٣٦ انصارالمهدی(عج)استان زنجان كه در راستای برنامه‌های كنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان و دلاوران زنجانی نقش بی‌نظیری را در این دوران ایفا كرده و خط شکن بودند.

وی با بیان اینكه در عملیات بیت‌المقدس گردان‌های زنجانی جزو اولین گردان‌هایی بودند كه وارد خرمشهر شدند، تصریح كرد: نقش نیروهای زنجان در آزادسازی خرمشهر بسیار تاثیرگذار و برجسته بود و امروز هم زنجانی‌ها در عرصه‌های مختلف پیشگام هستند.

سردار عباسی با بیان اینكه پس از تشكیل تیپ ٣٦ انصار المهدی(عج)، در عملیات والفجر ١٠ در منطقه حلبچه ،سخت‌ترین مرحله عملیات به رزمندگان تیپ محول شده بود، افزود: نقش و تاثیر نیروهای زنجانی در منطقه غرب و شمال‌غرب كشور كمتر از دوران دفاع مقدس نبود.

وی با بیان اینكه در بدو پیروزی انقلاب و قبل از آغاز جنگ تحمیلی غائله کردستان شروع شد و عناصر ضدانقلاب در ابتدا به پادگان ها حمله كرده و چندین پادگان را تصرف كردند، گفت: این عناصر به دلیل همسایگی زنجان با استان‌های آذربایجان شرقی و كردستان به سمت مرزهای این استان پیشروی كردند كه با دلاوری و فداكاری رزمندگان زنجانی عقب‌نشینی كرده و به اهداف شوم خود دست نیافتند.

سردار عباسی با بیان اینكه استان زنجان ٨٢٠ شهید در منطقه شمال‌غرب تقدیم نظام و انقلاب کرده است، بیان كرد: این عزیزان شامل نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی بودند. امنیت امروزمان را مدیون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم. امروز جوانان و نوجوانان ادامه‌دهنده راه شهدا و پشتیبان و یاور ولی و رهبر خود هستند.

انتهای پیام
captcha