راهبرد جمهوری اسلامی مدیریت جهادی است
کد خبر: 4004687
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
امیرسرتیپ حاجیلو:

راهبرد جمهوری اسلامی مدیریت جهادی است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا گفت: راهبرد جمهوری اسلامی راهبرد کارساز و مدیریت جهادی و برگرفته از مبانی فکری و محیطی ارزش‌های محیطی نظام است.

راهبرد جمهوری اسلامی مدیریت جهادی استبه گزارش ایکنا از زنجان، امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا، امروز، 21 مهرماه در یادواره 824 شهید ارتش در استان زنجان و 700 شهید تیپ 216 زرهی نزاجا، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی دنیا در مقابل ایران قرار گرفته بود و 65 کشور رژیم بعثی را در جنگ همراهی می‌کرد و ایران در تحریم صددرصدی به‌ویژه در بعد نظامی بود.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) با مضمون اینکه ملتی که به جهاد از روی بی‌میلی و بی‌رغبتی پشت کند به ذلت و خواری دچار و گرفتار ظلم، بلا و بی‌عدالتی می‌شود، افزود: مردم به فرمان امام خمینی(ره) و با جلوداری رزمندگان از جهاد در مقابل دشمن استقبال کردند و نتیجه آن تقدیم 200 هزار شهید برای عزت و سربلندی جمهوری اسلامی بود.

این مسئول ادامه داد: اگر امروز حرفی برای گفتن داریم و داری نیروی بازدارندگی پایدارهستیم، همه این عزت را مدیون خون شهدا هستیم. جوانان کشور، جوانان بی نظیری هستند.جوانان پرچمداران گام دوم انقلاب و سرمایه ارزشمند هستند و باید توجه ویژه به رشد و تعالی آنان شود که با توجه به این مهم رشد و تعالی در همه بخش ها اتفاق می‌افتد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا ابراز کرد: اگر بحران‌های اخیر منطقه پایش شود، هر کشوری به عنوان معاند و مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران اهداف استراتژیک تدوین کند، بحث مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران را مطرح می‌کند در حالی که جمهوری اسلامی ایران، حرفی جز حرف خدا، حرف قرآن و حفظ کرامت انسانی ندارد.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی برخلاف خواسته دشمنان، اراده حاکم بر اراده منطقه است، یادآور شد: به عدد سال‌هایی که از انقلاب گذشته، توطئه‌های سنگینی علیه نظام جمهوری اسلامی انجام شده تا نظام را از بین ببرند ولی ایران اسلامی در میان بحران و چالش‌ها رشد کرده و به پیشرفت خود ادامه می‌دهد که پیشرفت فناوری‌ نیروهای مسلح نمونه این مسئله است.

امیرسرتیپ حاجیلو تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی راهبرد کارساز و مدیریت جهادی و برگرفته از مبانی فکری و محیطی ارزش‌های محیطی نظام است. نوع مدیریت غربی و ژاپنی مناسب کشور نیست. اگر به چالش شمال‌غرب کشور توجه شود، می‌بینیم که چه آنان که مدعی هم‌پیمانی هستند و چه دشمنان، تقابل با جمهوری اسلامی را مد نظر قرار دادند.

گزینه نظامی روی میز از بین رفت

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: آنچه داریم حاصل فداکاری رزمندگان به خصوص شهیدان است. این یک اصل است که اگر انسان در مقابل دشمن قوی باشد، دشمن جرئت نمی‌کند تعرضی انجام دهد ولی اگر ضعیف باشد، دشمن عربده‌کشی و میدان‌داری می‌کند.

وی افزود: از زمان رؤسای جمهور امریکا همچون بوش پدر، بوش پسر و اوباما، همواره می‌گفتند گزینه نظامی روی میز است. از روزی که نیروهای نظامی با نگرش دانش بنیان، طراحی، ساخت سلاح‌ها را به عهده گرفتند و در معرض دید دشمن قرار دادند، این سخن گزینه نظامی روی میز از بین رفت که کار کوچکی نبود.

امام‌جمعه زنجان ادامه داد: دشمن اخلاق، قواعد زندگی مسالمت‌آمیز و قوانین بین‌المللی را نمی‌فهمد. مثلاً امریکا بیست سال گذشته وارد افغانستان شد و صدها هزار کشته برجای گذاشته که بخش اعظمی از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند و اوج خشونت را به نمایش گذاشت. بعد از بیست سال با فلاکت و رسوایی منطقه را ترک کردند و قدرت را تحویل کسانی دادند که با آن مبارزه می‌کردند. آمریکا در سال‌های گذشته بیش از 30 کودتا و بیش از 40 حمله نظامی را علیه کشورهای دیگر با عنوان دفاع از حقوق بشر انجام دادند ولی در روز روشن پلیس آمریکا زانوی خود را بر روی گردن فردی می‌گذارد که جرمش سیاه‌پوست بودن او است. آمریکایی‌ها در این مدت هرجا وارد شدند با غفلت، بدنامی و بی‌آبرویی بیرون رفتند.

خاتمی با اشاره به نقشه‌هایی که علیه ایران داشتند، یادآور شد: اگر تحلیل‌های آمریکایی‌ها احتمال نتیجه‌بخش بودن داشت، ساعتی دریغ نمی‌کردند. اقتدار اگر توأم با انسانیت و معنویت نباشد، این خصلت به درندگی تبدیل می‌شود. این روزها انواع تهمت و دروغ علیه ایران حتی در شبکه‌های مجازی، پراکنده می‌شود که حربه دشمنان است؛ آنان وقتی دیدند با جنگ نظامی نتوانستند علیه ایران کاری کنند جنگ نرم را در مباحث اقتصادی و فرهنگی آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در اسلام  اور و عمل نیروهای نظامی برگرفته از فرامین الهی است، ابراز کرد: 824 شهید ارتشی استان زنجان در میدان‌های مهم حضور داشتند وقتی جهاد رنگ و بوی الهی داشته باشد، شهدا ستاره‌های روشنایی و الگو می‌شوند. شهدا کسانی هستند مرگ را زیر پا گذاشتند ولی با شهادت جاودانه شدند. بیش از دو سال است در استان زنجان برای برگزاری کنگره 3535 شهید تلاش و برنامه‌ریزی می‌شود و همه این اقدامات به خاطر این است که مدیون شهدا هستیم.

انتهای پیام
captcha