جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» در ابهر برگزار می‌شود
کد خبر: 4006889
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» در ابهر برگزار می‌شود

نخستین جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» بهمن‌ماه مقارن با سیزدهم ماه رجب و چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مشارکت مجتمع آموزشی سما و نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» در ابهر برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، نخستین جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» از ۲۷ بهمن‌ماه مقارن با سیزدهم ماه رجب میلاد مولی‌الموحدین علی(ع) و چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مشارکت و همکاری مجتمع آموزشی سما و نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر برگزار خواهد شد.

این جشنواره با هدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در بین قشر دانش‌آموز و ایجاد انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و عترت، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی در مدارس سما، شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآن و عترت دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

جشنواره «مشق ولایت» برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در استان زنجان و در سه محور کاملاً مستقل تدارک دیده شده است. دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره، تا پایان روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ فرصت دارند تا آثار خود را به شماره ۰۹۳۶۵۷۳۲۲۹۱ در شبکه‌های اجتماعی سروش، ایتا و واتسآپ ارسال کنند.

فرازخوانی قرآن کریم، معارف دینی با محوریت آشنایی با خطبه غدیر و ترویج هنر دینی سه محور جشنواره مشق ولایت است که در محور قرائت قرآن کریم همه دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند آیه ولایت (آیه ۵۵ از سوره مبارکه مائده) را حفظ و با تهیه کلیپ تصویری از قرائت خویش (به صورت صوت و یا ترتیل) در سه دقیقه، آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا جزو شرکت‌کنندگان در جشنواره محسوب شوند. در بخش آشنایی با معارف اهل‌بیت(ع) نیز دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند با استخراج ۱۵ مورد از آیات قرآن کریم که در خطبه مبارکه غدیر از آنها ذکری به میان آمده و ارسال آن به دبیرخانه، جزو مشارکت‌کنندگان در جشنواره محسوب شوند. در محور هنری نیز دانش‌آموزان می‌توانند با تهیه فیلم و کلیپ سه دقیقه‌ای از شعرخوانی، قصه‌گویی، نقاشی و خوش نویسی خود در حول محور فضائل مولا علی (ع)، غدیر و ولایت و ارسال آن به دبیرخانه، جزو مشارکت‌کنندگان در جشنواره به‌شمار آیند.

دبیرخانه جشنواره پس از جمع‌بندی آثار دریافتی و ارزیابی آنها، به قید قرعه، برای هر محور، پنج برگزیده مشخص و در روز ولادت امیرالمومنین علی(ع) طی برگزاری برنامه اختتامیه جشنواره، جوایز برگزیدگان را اهدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha