نیروی انسانی ایثارگر ثروت یک ملت است
کد خبر: 4008254
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
حسینی:

نیروی انسانی ایثارگر ثروت یک ملت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ارزش فقط ثروت و مال دنیا نیست و اینکه انسانی حاضر باشد برای سربلندی، عزت و خدمت به مردمانش فداکاری کند، یک ثروت است.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از زنجان، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، ۴ آبان‌ماه در یادواره ۱۳۷ شهید شهرستان طارم، اظهار کرد: قرآن کریم به روشنی جایگاه و عظمت شهدا را برای بشر تبیین کرده است. خط شهادت از ابتدای بشریت وجود داشته و مکتب سرخ شهادت همواره راهنمای حق‌طلبان در مسیر دستیابی به سعادت واقعی بوده است.

وی به ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس برای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب اشاره و بیان کرد: عده‌ای در دوران دفاع‌مقدس جان خود را فدا کردند و عده‌ای هم وجود دارند که با همان روحیه ایثار، فداکاری و گذشت، منتظر شهادت هستند. همان‌گونه که در دفاع‌مقدس فرزندان این ملت در مقابل دشمن ایستادند، در زمان حال نیز نسل جدید و محسن حججی‌ها هم، وارد میدان شدند و نشان دادند که خط شهادت ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه در حادثه سوریه و عراق نیز فرزندان این ملت به یاری مظلومان شتافتند و با داعش تکفیری درگیر شده و مظلومان را نجات دادند، تصریح کرد: تا زمانی که شهید تقدیم می‌کنیم، یعنی ملت ایران زنده است و این مسیر ادامه دارد و سربلند و سرافراز هستیم و به برکت خون پاک شهداست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا شاهد ایثارگری کادر درمان بودیم، ابراز کرد: همچنین یک نوجوان غیور برای نجات چند نفر از شعله‌های آتش، خود را وارد معرکه کرد و جان خود را در معرض خطر قرار داد؛ پس این موارد را باید در نظر داشته‌ باشیم که همه این مسائل ارزش است؛ ارزش فقط ثروت و مال دنیا نیست و اینکه انسانی حاضر باشد برای سربلندی، عزت و خدمت به مردمانش فداکاری کند، یک ثروت است.

این مسئول با اشاره به بحث جامعیت اسلام یادآور شد: اسلام فقط این‌گونه نیست که یک فرد مسلمان در انزوا قرار گیرد یا فقط به عبادت بپردازد، بلکه بخشی از آن در ارتباط با جامعه است و جامعیت اسلام یعنی اینکه ما در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بین‌المللی و همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن داریم و قرار نیست ساکت باشیم.

حسینی با بیان اینکه جنگ تحمیلی جامعه را ساخت و جوانان را تربیت کرد، گفت: جنگ خوشایند ما نیست و سعی می‌کنیم وارد این عرصه‌ها نشویم؛ ولی گاهی دشمن عرصه را به گونه‌ای طراحی می‌کند که ناچاریم وارد آن شویم؛ وقتی بعثی‌ها حمله کردند، نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و با توجه به فرموده خداوند متعال، در برخی موارد جنگ واجب است و باید وارد شویم.

وی وصیت‌نامه‌های شهدا را حاوی نکات ارزنده‌ای در زندگی، عبادت و عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی خواند و افزود: وصیت‌نامه‌ها در شب عملیات که فرد دست از همه تعلقات خود برداشته و آماده شهادت است، نوشته می‌شد و این نوشته‌ها که با تمام اخلاص و صداقت نوشته شده‌اند، سازنده است.

حسینی با بیان اینکه همه شهدا ما را به وحدت، انسجام، سربلندی و اطاعت از امام و ولی‌فقیه دعوت کرده‌اند که باید در چنین قافله‌ای مجدد با آن‌ها تجدید عهد کنیم، اظهار کرد: اکنون نیز در جنگ فکری، رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی هستیم که برای پیروزی باید با همان روحیه فداکاری، ایثار و گذشت ایستاد، در غیر این صورت با روحیه عادی نمی‌توانیم‌ در این جنگ‌ها پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه هر جا که به گفته امام و رهبر عمل کردیم، موفق بوده‌ایم و هرجا که کوتاهی کرده‌ایم با مشکل مواجه شده‌ایم، افزود: در بعضی از مباحث باید حرکت کرد و رئیس جمعیت هلال‌احمر گزارش داد که در همین فاصله کوتاه شروع به کار دولت جدید ۱۰۰ میلیون واکسن کرونا وارد شده است و این نشان می‌دهد که اگر حرکت کنیم برخی اقدامات محقق می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت شهرستان طارم و با بیان اینکه می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها هم نیازهای داخلی را تامین کنیم و هم به خارج از کشور صادرات داشته ‌باشیم، تصریح کرد: اگر تلاش کنیم و روی محصولات دیگر و معادنی که در کشور است، توجه کنیم، می‌توانیم به موفقیت‌هایی دست یابیم.

وی با بیان اینکه همه باید برای حل مشکلات دست به دست هم دهیم و در نظر داشته باشیم که برخی از کارها در کوتاه‌مدت حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و فردای قیامت در مقابل شهدا روسفید باشیم و ختم عمر ما نیز شهادت در راه خدا باشد.

انتهای پیام
captcha