پوسترهای مشاهیر فرهنگی و هنری زنجان رونمایی می‌شود
کد خبر: 4013089
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره فرهنگی دانش‌آموزی؛

پوسترهای مشاهیر فرهنگی و هنری زنجان رونمایی می‌شود

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از رونمایی پوسترهای مشاهیر زنجان خبر داد و گفت: در این پوسترها شهدای هنرمند زنجانی نیز معرفی شده‌اند.

پوسترهای مشاهیر فرهنگی و هنری زنجان رونمایی می‌شودعیسی قاسم‌پور، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: آیین تجلیل از برگزیدگان سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان 24 آبان‌ماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی رونمایی از پوستر در پنج محور را از برنامه‌های مهم این جشنواره خواند و گفت: این پوسترها در بخش‌های فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی و هنرهای آوایی بوده و در هر کدام از پوسترها نام پنج نفر از مشاهیر استان زنجان گنجانده شده است.

این مسئول ادامه داد: به عنوان مثال در بخش فیلم و هنرهای نمایشی تصاویر محمدحسن معجونی، بازیگر تلویزیون و کارگردان تئاتر، جمیله شیخی، هنرپیشه، علیرضا خمسه، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و مجری تلویزیونی ایرانی و رضا میرکریمی، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس در پروسترها نقش بسته است.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: در هر بخش یکی از شهدای استان نیز معرفی شده‌اند، به طوریکه در بخش آوایی تصویر شهید حسین الله‌یاری، شهید سید صفی‌الدین صفوی در محور رسانه، شهید محمدحسین تجلی در محور آفرینش‌های ادبی، شهید مهدی طهماسبی در بخش هنرهای تجسمی و شهید ابراهیم اصغری در بخش فیلم و هنرهای نمایشی درج شده است.

وی با اشاره به اینکه در این پوسترها آرم کنگره 3535 شهید استان نیز درج شده است، بیان کرد: هدف از این کار این است که نشان دهیم آرمان‌های این کنگره در برنامه‌های آموزش و پرورش ادامه دارد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهلمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری نیز مورد توجه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha