رشد ۳۸ درصدی جمع‌آوری زکات در زنجان
کد خبر: 4017874
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

رشد ۳۸ درصدی جمع‌آوری زکات در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) استان زنجان گفت: در هشت ماهه سال جاری ۳۵ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد دارد.

هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری ۳۵ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی مردم مؤمن و دیندار استان زنجان جمع‌آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد و ۱۳۰ درصد تحقق برنامه داشته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ مرکز نیکوکاری محله‌محور و مسجدمحور با نظارت کمیته امداداستان زنجان فعالیت می‌کنند که ۱۷ مرکز به‌صورت تخصصی در حوزه زکات مشغول خدمت هستند و برنامه‌ریزی شده تعداد مراکز نیکوکاری تخصصی زکات تا پایان سال به ۲۲ مرکز افزایش یابد.

این مسئول پرداخت زکات را امری نیکو، واجب و مهم برشمرد و افزود: زکات علاوه بر حل مشکلات زندگی فقرا و مستمندان باعث ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی در جامعه خواهد بود.

صفری با بیان اینکه خدمات معوض کمیته امداد از طریق صندوق امداد ولایت به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود، تصریح کرد: براساس آمارهای موجود در قالب خدمات معوض کمیته امداد استان زنجان از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو هزار و ۵۸۴ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی، مسکن، کارآفرینی و اشتغال از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات صندوق امداد ولایت به صورت قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود، اضافه کرد: با همین نگاه ۲۵ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنۀ حمایتی، مسکن و کارآفرینی در قالب کارگشایی، مسکن، ودیعۀ مسکن، درمانی، فرهنگی و آموزشی، کسب و کار، اشتغال و خدمات عمرانی از قبیل گازکشی از ابتدای سال جاری تاکنون به مددجویان از صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha