عزت و حکمت در مذاکرات هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4018080
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

عزت و حکمت در مذاکرات هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد

امام‌جمعه سلطانیه گفت: مذاکره‌کنندگان راهی را که آغاز کرده‌اند باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت ادامه دهند و تسلیم زیادخواهی دشمنان نشوند.

عمران حسینی نسب امام جمعه سلطانیهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، ۱۲ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به استان ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۹۰ پروژه اختصاص یافته و طی دو سال عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: از اعتبار تخصیص یافته به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید محوطه گنبد سلطانیه سر و سامان بگیرد تا برای گردشگران جاذبه داشته باشد و با ایجاد مغازه‌هایی برای مردم و سرمایه‌گذار درآمدزایی کند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سفر رئیس جمهور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود و استخر سلطانیه، سالن‌های ورزشی و جاده زنجان به سلطانیه و همدان از پروژه‌های نیمه تمام است، ابراز کرد: ستاد پیگیری مصوبات و اختصاص اعتبار در شهرستان سلطانیه تشکیل شده است و مسئولان باید اهتمام لازم را داشته باشند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به تجزیه و تحلیل مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ با هدف لغو تحریم‌ها که از ۸ آذر آغاز شده، پرداخت و گفت: سال ۹۲ آغاز دوره فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه بود که با دو سال آخر دولت دهم که به ناسازگاری و ایجاد حواشی روی آورده بود، همزمان شد، دولت یازدهم با شعار حل مشکلات اقتصادی با مذاکره با آمریکا سر کار آمد و چون همزمان با اوج‌گیری جنایات گروه‌های تکفیری داعش بود مردم هم باور کردند که مشکلات با مذاکرات حل می شود.

وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم همه توجه خود را به غرب معطوف کرده و غرب هم در چهار کشور فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا محدود شد و کشورهای دیگر اروپایی در حاشیه ماند تا چه برسد به شرق و هم همسایگان ایران و از طرفی هم همه چیز به برجام گره خورد و گفته شد بایدن با ترامپ فرق دارد، با این حال آمریکا و اروپا دشمنی خود را ادامه دادند و در نهایت آمریکا از برجام خارج شد و اعلام کردند که برجام را با اروپا ادامه می‌دهند اما مقام معظم رهبری فرمودند که من به اروپا هم اعتمادی ندارم و تاکنون هم جز بی‌اعتمادی چیزی از اروپا دیده نشد.

حسینی‌نسب با اشاره به فضای مذاکرات در دولت سیزدهم تصریح کرد: بر اساس آمار و نظرسنجی اکثر مردم به آمریکا و اروپا و وعده‌های آنان اعتمادی ندارند و در عرصه خارجی نیز ایران انقلابی به عنوان مهمترین محور مقاومت آمریکا را زمین‌گیر کرده و مثلث عبری، عربی و غربی به کابوس تبدیل شده است. دولت سیزدهم برجام را اولویت اول نمی‌داند بلکه اقتصاد مقاومتی، تکیه به توان داخلی و در کنار آن روابط با همسایگان، سپس شرق و بعد کشورهای دیگر از سیاست آن است.

امام جمعه سلایه بیان کرد: دولت سیزدهم با مواضعی همچون خزانه خالی و بدون برجام نمی‌توان نفت فروخت، هیچ چراغ سبزی به دشمن نشان نداده است، بلکه با انتخاب هشتم آذر سالروز ترور و شهادت شهید شهریاری به دشمن پیام داد که حتی با ترور هم نمی‌توانید جلوی پیشرفت ایران را بگیرید. مذاکرات برای لغو همه تحریم‌ها است و غرب هم باید تضمین بدهد.

وی با مقایسه شرایط و فضای مذاکرات و با بیان اینکه نه شرایط سال ۹۲ است و نه آمریکا و رژیم صهیونیستی توان ۸ سال قبل را دارند، تاکید کرد: مذاکره‌کنندگان راهی را که آغاز کرده‌اند باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت ادامه دهند و تسلیم زیادخواهی دشمنان نشوند.

حسینی‌نسب با گرامیداشت ۱۶ آذر سالروز کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکائیان در دانشگاه تهران که روز دانشجو نامگذاری شده، مطالبه‌گری و آرمانخواهی را دو رکن اصلی و مورد انتظار از جنبش دانشجویی دانست و گفت: سوابق مبارزاتی جنبش دانشجویان از جمله تظاهرات ضد آمریکایی دانشجویان در سال ۱۳۳۲، مبارزات ضدآمریکایی در ماجرای انجمن‌های ایالتی و ولایتی، مبارزه با کاپیتولاسیون و تسخیر لانه جاسوسی مواردی ایت که نشان می‌دهد مبارزه دانشجویان با استکبار و جهاد در عرصه علم و فناوری، گروه‌های جهادی و ولایتمداری ادامه دارد.

امام‌جمعه سلطانیه با اشاره به روز قانون اساسی ابراز کرد: قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی کشور است و رعایت قانون برای همه واجب و واضعان و مدافعان قانون نباید خلاف قانون اقدامی کنند. اسلام، انقلاب و ولایت فقیه رکن اصلی قانون اساسی است.

انتهای پیام
captcha