جشنواره «فرشته رحمت» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4019444
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

جشنواره «فرشته رحمت» در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره‌ای برای پاسداشت مقام پرستاران با عنوان «فرشته رحمت» در سه بخش عکس، فیلم و دلنوشته تدارک دیده شده که جزئیات فراخوان آن به زودی اعلام می‌شود.

محمدربیع احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ۱۷ آذرماه در جشن میلاد حضرت زینب (س) و اختتامیه طرح هدایت ۲ که به همت موسسه منهاج صالحین نور و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده شده بود، اظهار کرد: یکی از مهمترین جنبه‌های تمایز برنامه‌های این چنینی اجرای آن توسط یک موسسه است که دستگاه‌های دولتی در اجرای آن دخالتی ندارند.

وی ضمن تقدیر از فعالان حوزه قرآن و عترت ابراز کرد: قرآنی بودن و تقارن آن با ولادت باسعادت زینب(س) و روز پرستار از ویژگی‌های دیگر آن است. تقدیر از پرستاران و قرآن‌آموزان در این مراسم مورد توجه قرار گرفته که هر دو از اقشار برجسته هستند. بیش از ۳۲ موسسه در سطح استان فعال است و در برنامه‌ها پای کار هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش قرآن و عترت است که برنامه‌های متنوعی در سطح کشور در این حوزه انجام می‌دهد، بیان کرد: امسال ۶۸۷ عنوان برنامه پیش‌بینی شده که از این تعداد بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به حوزه قرآن و عترت اختصاص دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان جشنواره ملی شکوه شکیبایی، جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی، جشنواره رمضان و جشنواره کودک و نوجوان را از برنامه‌های این اداره در حوزه قرآن و عترت برشمرد و گفت: جشنواره ملی فرهنگی و پژوهشی نماز از دیگر برنامه‌ها است که در آینده نزدیک اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر اجتماعی ترکیبی از گروه‌ها و مشاغل مختلفی است و در نظام ارزش‌گذاری به هر کدام جایگاه ویژه‌ای تعلق می‌گیرد، ادامه داد: شغل پرستاری یکی از این حرفه‌ها است که علی‌رغم دشواری آن حداقل تا پیش از شیوع کرونا جایگاه درخوری در افکار عمومی نداشت. جانفشانی و ایثار جامعه بزرگ پرستاری در دو سال اخیر که متأسفانه منجر به شهادت برخی از این عزیزان شد، نشان داد که هنوز انسان‌هایی وجود دارند که حاضر هستند به خاطر همنوعان خود و نجات جامعه از جان خویش مایه گذاشتند.

احمدخانی تصریح کرد: جامعه پرستاری نقش بی‌بدیلی در دوران معاصر از جمله در عرصه دفاع مقدس و اکنون در زمان شیوع کرونا ایفا و نام خود را برای همیشه در تارک این سرزمین حک کرد اما افتخار این قشر انتصاب روز پرستار به نام حضرت زینب(س) بزرگ پرستار واقعی تاریخ است و این شخصیت باصلابت به تنهایی توانست بار غم دو عالم را بر دوش بکشد و ملجأ و پناه همه بی‌پناهان باشد.

وی ابراز کرد: جشنواره‌ای برای پاسداشت مقام پرستاران با عنوان «فرشته رحمت» در سه بخش عکس، فیلم و دلنوشته تدارک دیده شده که جزئیات فراخوان آن به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha