پدر شهید «عباس منتخبی» آسمانی شد
کد خبر: 4020602
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

پدر شهید «عباس منتخبی» آسمانی شد

فضائل منتخبی، پدر شهید «عباس منتخبی» آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.

پدر شهید به گزارش ایکنا از زنجان، فضائل منتخبی، پدر شهید غواص «عباس منتخبی» پس از تحمل سال‌ها دوری و فراق فرزندش، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

عباس منتخبی فرزند فضائل و فاطمه جزءپناهی در یکم خردادماه سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد. او فرزند سوم خانواده بود و چهار برادر و دو خواهر داشت.

با گذراندن دوران شیرین کودکی، با پشت سر گذاشتن دوران ابتدایی و راهنمایی وارد هنرستان فنی شد و با موفقیت این دوره را سپری کرد. با توجه به علاقه و پشتکارش در تحصیل، در رشته برق دانشگاه تبریز پذیرفته شد. با اوج‌گیری فعالیت‌های انقلاب و نیز بعد از پیروزی آن، شهید منتخبی کارهای فرهنگی خود را در مسجد دستغیب آغاز کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی نیز مانند دیگر دوستانش تصمیم گرفت ندای رهبر انقلاب را لبیک گفته و بنابراین در سال ۶۱ از طریق یگان اعزامی بسیج وارد جبهه‌های جنگ شد و در آنجا به‌ عنوان بسیجی و غواص به کشور خدمت کرد.

این شهید بزرگوار سرانجام با رشادت و حضور پرثمرش در چهارم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای ۴ شربت شهادت را نوشید و تا مدتی پیکر پاک و مطهرش مفقودالاثر بود و پس از تفحص در سال ۱۳۸۰ به آغوش خانواده‌اش بازگردانده شد و پیکر پاک و مطهرش در مزار پایین شهدای زنجان در کنار دیگر دوستان و همرزمانش به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام
captcha