صدور 3000 شناسنامه برای شهدای زنجان
کد خبر: 4023054
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

صدور 3000 شناسنامه برای شهدای زنجان

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: برای 3000 شهید استان شناسنامه صادر و  احداث 15 هزار واحد مسکن محرومان با نیت شهدا انجام شده است.

سردار کرمی فرمانده سپاه استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، 2 دی‌ماه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امسال شاهد برگزاری کنگره 3535 شهید استان با همکاری و حمایت همه مسئولان، دستگاه‌ها و نهادها بودیم. مقام معظم رهبری نیز فرموندند این کنگره شروع کار است و باید ادمه یابد. همه این کارها در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

وی به نامگذاری میادین و خیابان‌ها در شهرها و روستاها به نام شهدا اشاره کرد و گفت: برای 3000 شهید استان شناسنامه صادر شده است. احداث 15 هزار واحد مسکن محرومان با نیت شهدا، احداث فضاهای فرهنگی و ورزشی، دیدار خانواده شهدا، دیدار با 13 هزار نفر از ایثارگران، بهسازی 150 هزار مترمربع فضای آموزشی، جمع‌آوری و اهدای کمک مومنانه به تعداد یک ملیون و 200 هزار بسته، اهدای  15 هزار پک لوازم‌التحریر، چاپ بیش از 250 عنوان کتاب و جمع‌آوری اسناد شهدا و رزمندگان از فعالیت‌های مهم در راستای کنگره 3535 شهید استان است.

سردار کرمی با بیان اینکه 15 هزار نفر روز طلاب و روحانیون در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند، ابراز کرد: ساخت تابلو، دیوارنگاره، المان و یادمان به تعداد 2000 مورد، تولید فیلم، مستند، نماهنگ و موشن‌‎گرافی به تعداد 3000 اثر، برپایی مراسم عزاداری با راه‌اندازی 50 حسینیه در منازل مادران شهدا، برگزاری 500 یادواره شهدای آبروی محله، اهدای 2000 جهیزیه کامل به زوج‌های جوان و برگزاری 8000 نشست فرهنگی و ادبی از دیگر فعالیت‌های است.

وی با اشاره به اینکه 520 هزار سند از آثار شهدا جمع‌آوری شده و باید تبدیل به فیلم و کتاب برای استفاده نسل‌های بعدی شود، یادآور شد: رزمندگان استان زنجان در 46 عملیات آفندی و پدافندی حضور داشتند و نقش آن‌ها در دفاع مقدس بی‌بدیل است.

سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان نیز در این جلسه به اقدامات در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: بر خلاف افکار عمومی، آن طور که شایسته است به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان توجه نشده است. شهدا، آزادگان و جانبازان و نقش‌آفرینی‌های آن‌ها باید به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه زنجان ظرفیت‌های بسیار و شهدای گرانقدری دارد و هم اکنون هم سرداران و فرماندهان در نقاط مختلف خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهند، ابراز کرد: بخشی از اقدامات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تولید مستند، فیلم و سریال امکان‌پذیر خواهد بود و باید به حوزه فرهنگ و رسانه برای ساخت آثار فاخر توجه شود.

انتهای پیام
captcha