ادبیات دفاع‌مقدس نیاز به توجه جدی دارد
کد خبر: 4056765
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
یک مسئول در اداره‌کل حفظ آثار استان زنجان:

ادبیات دفاع‌مقدس نیاز به توجه جدی دارد

مدیر واحد ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان با اشاره به چاپ ۲۸ عنوان کتاب در حوزه دفاع‌مقدس در این اداره‌کل طی سال گذشته، گفت: ادبیات دفاع‌مقدس نیاز به توجه جدی دارد.

ادبیات دفاع‌مقدس

لیلا مرتضی‌پور، مدیر واحد ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه پارسال در حوزه دفاع‌مقدس ۲۸ عنوان کتاب توسط این اداره‌کل منتشر شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۶ عنوان کتاب چاپ شده و ۱۲ عنوان کتاب نیز طی سال گذشته فیپا دریافت کرده و هم‌اکنون زیر چاپ است. همچنین پارسال پنج عنوان کتاب صوتی تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های «از کازرون تا کارون»، «نگین حلبچه»، «حوضچه ماهی‌ها»، «هنوز زنده‌ام»، «مهمان کردها»، «ابوبصیر» در سال گذشته به چاپ رسیده است، تصریح کرد: «روزهای اناری»، «امضای جعلی»، «نارنجک لپی»، «صندوق قدیمی»، «سر به مهر»، «سقا» و «باغ شهر ما» نیز کتب منتشر شده در سال ۱۴۰۰ در حوزه کودک و نوجوان است. کتاب‌های «مثل ابر و باد»، «یادگار پرنده»، «مداد قرمز»، «تیزپا» و «عروسک‌ها مو ندارند» نیز در سال گذشته به زیر چاپ رفت که در حوزه کودک و نوجوان نگارش شده‌ است.

این مسئول ادامه داد: کتاب‌های «صوفیا»، «جنگ به روایت لبخند» و «جاده‌های بهشتی» نیز در سال گذشته به چاپ دوم رسید.

مدیر واحد ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: پارسال ترجمه کتاب «کمپ ۹» نیز فیپا دریافت کرده و هم‌اکنون زیر چاپ است.

انتهای پیام
captcha