برگزاری آیین پایان مرمت شبستان مسجد چهل ستون زنجان
کد خبر: 4056775
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
به مناسبت هفته میراث فرهنگی محقق می‌شود

برگزاری آیین پایان مرمت شبستان مسجد چهل ستون زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، ۲۶ برنامه در استان پیش‌بینی شده که مراسم پایان مرمت شبستان مسجد چهل ستون یکی از این برنامه‌ها است.

مرمت شبستان مسجد چهل ستون زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند با بیان اینکه اعطای لوح بهره‌برداری و گشایش موزه پست به مناسبت این هفته در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در همین راستا اعطای لوح بهره‌برداری موزه كارخانه كبریت، رونمایی اشیای مرمت ‌شده عمارت ذوالفقاری در سال‌جاری، راه‌اندازی دستگاه‌های سرمایش و گرمایش موزه باستان‌شناسی مردان نمكی و شروع فعالیت آسیاب آبی روستایی دهشیر پیش‌بینی شده است.

وی با یادآوری اینکه در این هفته شاهد برگزاری آیین پایان مرمت شبستان مسجد چهل‌ستون خواهیم بود، ادامه داد: نمایشگاه عكس میراث طبیعی استان، موزه رختشویخانه و نمایشگاه عكس آثار ثبتی غیرمنقول در این هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.

این مسئول از راه‌اندازی اتوبوس گردشگری برای بازدید از موزه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه همكاری علمی و پژوهشی با دانشگاه علوم‌پایه زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، مشاركت در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز زنجان، رونمایی از الواح آثار ثبت فهرست میراث ملی پارسال، آغاز پروژه آب‌رسانی به پایگاه ملی معدن نمک چهر آباد و روستای حمزه‌لو و ... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در شهرستان زنجان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه موزه‌ها شناسنامه بشر بوده و به ‌واسطه اشیایی که در موزه‌ها نگه‌داری می‌شود، ما می‌توانیم بافرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی آشنا شویم، گفت: این بدان معنی است که در واقع ما بدون موزه‌ها، ملتی بی‌شناسنامه خواهیم بود.

گفتنی است، اعطای لوح مجوز مجموعه‌داری مردم‌شناسی روستایی در ابهر، آیین اتمام مرمت تزئینات ضلع شمال‌غربی گنبد سلطانیه، تجهیز و رونمایی از كارگاه تزیینات دوره اول گنبد سلطانیه، كارگاه آموزشی تولید مصالح سنتی پایگاه میراث جهانی سلطانیه، نمایشگاه عكس حفاظت و مرمت گنبد سلطانیه، معرفی میراث طبیعی و ناملموس منطقه، نمایش و معرفی گیاهان دارویی، تشكیل اولین حامیان دانش‌آموزی میراث‌فرهنگی، انعقاد قرارداد مطالعاتی ساماندهی ارگ سلطانیه، برگزاری مسابقه اسكیس با رویكرد منظر شهری و توسعه پایدار برای دانشجویان و دانش‌آموزان، برگزاری كارگاه آموزشی چرایی وجود موزه‌ها ویژه دانش‌آموزان در شهرستان سلطانیه پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام
captcha