رسانه‌ها در شرایط کنونی امیدافزا باشند
کد خبر: 4057059
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان:

رسانه‌ها در شرایط کنونی امیدافزا باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خواستار توجه رسانه‌ها به امر امیدافزایی در جامعه شد منظور از امیدافزایی در جامعه، تزریق امید واهی و ماست‌مالی کردن مشکلات نیست.

رسانه‌

به گزارش ایکنا از زنجان، امراله حسنی روز گذشته در بازدید از برخی رسانه‌های استان، اظهار کرد: برخی معتقدند که فضای مجازی باعث شده است که دیگر کسی روزنامه و مطبوعات را نخواند اما نگاه من به این موضوع این‌گونه نیست و اعتقادم بر آن است که هر چه قدر مطالب رسانه‌ها از نوع چاپی و غیرچاپی به روزتر و جدیدتر باشد مخاطب بیشتر است به ویژه در رسانه‌های مکتوب که روح نویسنده در نوشته وجود دارد.

وی تصریح کرد: مسلما اگر رسانه‌های مکتوب حرفی برای گفتن داشته باشند، مردم از آنها استقبال می‌کنند. ضمن اینکه اکنون در استان زنجان سه روزنامه وجود دارد اگرچه این تعداد ناچیز است اما همین تعداد هم با پیگیری‌هایی که در طی سال‌ها انجام گرفته است در حال فعالیت هستند و انتظارمان این است که این تعداد نیز بیشتر شوند.

حسنی افزود: یکی از مسائلی که اکنون و در برهه کنونی جامعه به آن نیاز دارد بحث امیدافزایی است؛ چرا که در هر جامعه‌ای که امید نباشد، جامعه از حرکت باز می‌ایستد و به اصطلاح می‌میرد به قول حضرت امیرالمومنین (ع) بزرگترین مرگ ناامیدی است و از همین رو بایستی تا حد امکان امید را به جامعه تزریق کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، اظهار کرد: منظور از امیدافزایی در جامعه، تزریق امید واهی و ماستمالی کردن مشکلات نیست من نمی‌گویم که وضعیت را مطلوب نشان دهیم، بلکه معتقدم باید داشته‌هایمان و آنچه که پس از ۴۳ سال از انقلاب با وجود تحریم‌ها و فشارهایی که تحمل کرده‌ایم را به مردم نشان دهیم. جمهوری اسلامی توانسته است به همت مردم در برابر دشمن ایستادگی کند. ضمن اینکه این فشارها همیشه وجود داشته و ادامه خواهد داشت اما اسلام و اسلامی‌گری که در بدو انقلاب ما منادی آن بودیم مقوله‌ای است که استکبار در مقابلش ایستادگی می‌کند. نمی‌توان وجود ضعف‌هایی را در پیاده‌سازی این آرمان انکار کرد ولی باید اذعان داشت که با وجود همه مشکلات در مقابل استکبار ایستاده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: اکنون امید و امیدزایی در جامعه بسیار اهمیت دارد و بایستی داشته‌های انقلاب را تببین کنیم. اگر چه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است اما حداقل داشته‌های خود را باید قدر بدانیم و در این زمینه رسانه‌ها نقش بسزایی دارند و می‌توانند گام‌های بزرگی را در این زمینه بردارد.

انتهای پیام
captcha