قدر معلمان مدارس استثنایی را باید دانست
کد خبر: 4057182
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

قدر معلمان مدارس استثنایی را باید دانست

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: معلمان فعال در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی با گذشت و صبر خود زمینه را برای حضور این افراد در جامعه فراهم می‌کنند و وجود آنان را باید قدر دانست.

مدارس استثنایی

به گزارش ایکنا از زنجان، علی اسماعیلی ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان و مدیران اجرایی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استثنایی استان زنجان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه آنها، اظهار کرد: همه همکاران و معلمان در آموزش‌ و پرورش استثنایی و مدارس عادی زیر یک پرچم و در قالب یک هدف واحد حرکت می‌کنند. اما دلیل کمی تمایز جایگاه والا و مقام ارزشمند همکاران حوزه آموزش‌ و پرورش استثنایی است.

این مسئول با بیان اینکه معیشت معلمان نشان ارزش کاری آنها نیست، گفت: قبول داریم که کمبود و کاستی‌هایی در مورد جایگاه معلمان در کشور وجود دارد اما اگر از چشم هر کسی این زحمات پوشیده بماندُ خداوند پاداش زحمات شما را خواهد داد و تلاش می‌کنیم که گره از مشکلات بگشاییم.

فاطمه باغبانی، رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان زنجان نیز در ادامه مراسم، اظهار کرد: در آموزش‌ و پرورش تحت حوزه استثنایی در ۲۴ مدرسه و ۱۳ مرکز مشکلات ویژه یادگیری، مرکز مشاوره خانواده پیوند، کانون تربیتی باران و مرکز تشخیص توانبخشی آموزشی در حال ارائه خدمات هستیم.

این مسئول با اشاره به فعالیت مراکز تازه تاسیس برای آموزش و یادگیری دانش‌آموزان استثنایی، گفت: به واسطه جذب امکانات و تجهیزات لازم برای کاردرمانی، سال گذشته ۲ اتاق کاردرمانی در مدارس و ۲ اتاق تاریک برای دانش‌آموزان دارای مشکلات حسی دایر شد؛ اما با این حال نیازمند تخصیص بودجه و تجهیزات بیشتری در این زمینه هستیم؛ چرا که امکانات موجود جواب‌گوی نیاز این دانش‌آموزان نیست.

وی افزود: امسال شاهد ساخت ۳ اتاق آکوستیک برای دانش‌آموزان ورودی جدید و گروه‌های جهشی هستیم. همچنین ارزیابی‌های هوشی برای شناخت تمایز دقیق هوشی و یادگیری دانش‌آموزان انجام خواهد شد و محیط مناسب‌تری برای ارتقا سطح یادگیری و آموزشی این دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

این مسئول با اشاره به توانایی‌های نامحدود دانش‌آموزان دارای شرایط خاص، گفت: این افراد علی‌رغم مشکلاتی که دارند درصورت وجود آموزش‌ و‌ پرورش مفید و کافی می‌توانند برای جامعه خود بسیار مفید واقع شوند و از مسئولان تقاضا داریم برای فراهم کردن این شرایط ما را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha