ترویج ارزش‌های اسلامی از اهداف ایجاد محله‌های اسلامی است
کد خبر: 4057456
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
امام جمعه سلطانیه:

ترویج ارزش‌های اسلامی از اهداف ایجاد محله‌های اسلامی است

امام جمعه سلطانیه گفت: ترویج ارزش‌های اسلامی از اهداف ایجاد محله‌های اسلامی بوده و محله اسلامی با محوریت مساجد در راستای سبک زندگی اسلامی ایجاد خواهد شد.

محله اسلامی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه ظهر امروز در جلسه ایجاد تحول در محله اسلامی با محوریت مساجد که در سپاه ناحیه سلطانیه برگزار شد، با تبیین اهمیت ایجاد محله اسلامی پرداخته و اظهار کرد: محله‌هایی که در سطح شهرها و روستاها وجود دارند مانند فضای یک خانواده است که افراد و اعضای آن بر هم تاثیر دارند.

وی با اشاره به موضوع ایجاد محله اسلامی در سطح شهرستان سلطانیه، عنوان کرد: ترویج ارزش‌های اسلام و انقلاب یکی از مهم‌ترین اهداف ایجاد محله اسلامی است.

حسینی‌نسب با اشاره به ابعاد کارکرد مسجد و با بیان اینکه کارکرد مسجد منحصر به عبادت نیست، اضافه کرد: کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از دیگر کارکرد مساجد است.

وی با اشاره به دیگر اهداف ایجاد محله اسلامی، متذکر شد: محله اسلامی با محوریت مساجد در راستای سبک زندگی اسلامی، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد مقاومتی مردمی و مشارکت و تعاون و در یک کلام در راستای تامین مادیات و معنویات و پیگیری مشکلات محله ایجاد خواهد شد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه با توجه به کارکردهای اجتماعی مساجد احیای مساجد یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: نحوه اجرای این طرح نیز بدین صورت است که ابتدا در مساجد شهر و روستاهای که برخوردار از امام جماعت هستند اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha