تامین بموقع و کافی کالاها تکلیف اصلی مسئولان در استان زنجان
کد خبر: 4057479
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
یک مسئول در سازمان صمت زنجان تاکید کرد

تامین بموقع و کافی کالاها تکلیف اصلی مسئولان در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه موضوعی که در حوزه بازار به ما تکلیف شده، تامین بموقع و کافی کالاها است، ادامه داد: اگر تامین و توزیع کالاها که آن هم مبنایی از تولید است، بموقع اتفاق نیفتد و ما کمبود و یا نبود کالا داشته باشیم، مردم آن کالا را به چندین برابر قیمت واقعی می‌خرند.

فغفوری

به گزارش ایکنا از زنجان، ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، ظهر امروز (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری با بیان اینکه در اجرای طرح‌های پایلوت همواره مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: طرح نان و شیوه پرداخت یارانه با نظر و سلیقه مردم زنجان انجام می‌شود و این امر یک فرصت خوب برای استان است.

وی با بیان اینکه همه از کارشناسان اقتصادی تا مردم بر این باورند که شیوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نادرست بوده است، عنوان کرد: تخصیص نادرست ارز ۴۲۰۰ تومانی، قدرت نابرابر رقابتی بین بخش‌های مختلف ایجاد می‌کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه موضوعی که در حوزه بازار به ما تکلیف شده، تامین بموقع و کافی کالاها است، ادامه داد: اگر تامین و توزیع کالاها که آن هم مبنایی از تولید است، بموقع اتفاق نیفتد و ما کمبود و یا نبود کالا داشته باشیم، مردم آن کالا را به چندین برابر قیمت واقعی خود می‌خرند.

این مسئول با بیان اینکه در بحث نان زنجیره‌های مختلفی وجود دارد که ما خودمان به عنوان مصرف‌کننده ذی‌نفعان را بررسی می‌کنیم تا ببینیم کدام یک از زنجیره‌ها از اجرای طرح نان به مشکل برخورد می‌کند، تصریح کرد: در این طرح قیمت خریدی که دولت برای گندم داده، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است.

فغفوری با یادآوری اینکه کارخانجات همیشه توجه‌شان به آن میزان گندم یارانه‌ای است که به آن‌ها اختصاص داده شده است، افزود: همین امر سبب شده بود کارخانجات هیچ علاقه‌ای به خرید گندم آزاد و فعالیت با ظرفیت‌ بالاتر نداشته باشند اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که کارخانه‌ خودش می‌تواند بازاریابی کرده و حتی ورود موقت گندم را از خارج از کشور نیز داشته و با ظرفیت بالا فعالیت کند.

وی با توضیح این مطلب که در بحث تامین روغن نیز تزریق روغن با قیمت‌های جدید در استان به اندازه کافی است، افزود: دلیل اینکه روغن در سراسر استان و در همه مغازه‌ها نیست، این است که درخواست روغن با این قیمت توسط مغازه‌دار فعلاً داده نشده است و برداشت‌ها نیز این است خرید روغن توسط مردم به خوبی اتفاق افتاده و با توجه به قیمت‌های بالاتر، مدتی شاهد رکود در خرید خواهیم بود.

فغفوری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در طول خرداد و تیر با توجه به حجم خرید مواد غذایی که ظرف چند روز گذشته صورت گرفت، رکودی را در این حوزه شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: برای مجموعه روغن‌نباتی جهان که در صورت لزوم می‌تواند چهار برابر نیاز استان را تامین کند، مشکل اصلی تامین روغن خام است که مسئولان پیگیر حل آن هستند.

انتهای پیام
captcha