کتابخانه‌ها را به محیط جذاب تبدیل می‌کنیم
کد خبر: 4057610
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

کتابخانه‌ها را به محیط جذاب تبدیل می‌کنیم

سرپرست اداره‌کل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تلاش می‌کنیم تا کتابخانه‌ها را به یک محیط جذاب برای مراجعان تبدیل کنیم تا مردم نیازهای خود را در آن جست‌وجو کنند.

کتابخانه‌

ایرج صادقی، سرپرست اداره‌کل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان،  در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: محوریت کار کتاب‌رسان‌های سیار، حضور در روستاهای فاقد کتابخانه و اجرای همه فعالیت‌های کتابخانه‌ای که در کتابخانه‌های ثابت انجام می‌شود برای اعضای خود در مناطق است که هریک از کتاب‌رسان‌های سیار هر هفته ۸ تا ۱۲ روستای فاقد کتابخانه را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی افزود: در نظر داریم از ظرفیت کتاب‌رسان‌های سیار با حضور مشاور در مناسبت‌های مختلف درراستای تبلیغ و ترویج کتاب و کتابخوانی و معرفی همه فعالیت‌های کتابخانه‌ها استفاده کنیم و در راستای این کار، کتاب‌رسان‌های سیار در مناطق پرتردد شهری حضور خواهند یافت.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر به مناسبت برپایی نمایشگاه کتاب، کتاب‌رسان سیار در شهرستان زنجان طی روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه هفته جاری و شهرستان ابهر نیز در روز جمعه در محل‌های پرتردد حضور خواهند یافت و به اقداماتی همچون آموزش استفاده از نمایشگاه مجازی کتاب، عضویت رایگان و ... خواهند پرداخت.

صادقی با بیان اینکه افرادی که توسط این کتاب‌رسان‌های سیار عضو کتابخانه شوند، از خدمات همه کتابخانه‌های استان می‌توانند استفاده کنند، ادامه داد: در حال حاضر در کتابخانه‌ها اقدامات زیادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود و تبدیل به یک مکان برای تبادل فرهنگ شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای افزایش خدمات کتابخانه‌ها حرکت می‌کنیم تا کتابخانه‌ها را به یک محیط جذاب برای مراجعان تبدیل کنیم تا مردم نیازهای خود را در آن جست‌وجو کنند.

انتهای پیام
captcha