بازدید از موزه‌های زنجان امروز رایگان شد
کد خبر: 4057852
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

بازدید از موزه‌های زنجان امروز رایگان شد

بنا بر اعلام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، بازدید از همه موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل امروز رایگان است.

موزه‌

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند با یادآوری اینکه امروز به نام روز جهانی موزه نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: به همین خاطر بازدید از موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل در روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در استان رایگان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه بازدید رایگان امروز علاوه بر موزه‌ها شامب مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، بناها و محوطه‌های تحت پوشش این اداره‌کل نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم استان می‌توانند امروز بازدید رایگان از میراث جهانی گنبد سلطانیه در سلطانیه، غار کتله‌خور در خدابنده، موزه رختشویخانه، موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری در زنجان و موزه پیراحمد زهرنوش در ابهر داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بازدید از موزه‌ها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، بناها و محوطه‌های تحت پوشش این اداره‌کل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی نیز به‌ منظور برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود حوزه میراث ‌فرهنگی، شعار این هفته را «میراث‌فرهنگی، قدرت ملی و دولت مردمی» و هفت روز آن را هم به تفکیک نام‌گذاری کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه موزه‌ها تلاش می کنند در روزهای این هفته برای خدمت‌رسانی متفاوت و خلاقانه به مردم آمادگی داشته باشند، یادآور شد: یکی از عوامل موثر در جذب گردشگر در موزه‌ها، بالا بردن آگاهی مردم نسبت به آنچه در موزه‌ها مطرح و نمایش داده می‌شود، است.

انتهای پیام
captcha