اسلامی بودن رمز ماندگاری هنر هنرمندان است
کد خبر: 4057895
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

اسلامی بودن رمز ماندگاری هنر هنرمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اگر هنر هنرمندان در راستای اعتقادات‌ ما و تمدن اسلامی نباشد ماندگار نخواهد بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره با اشاره به جنگ نابرابر دنیای کفر و حق، اظهار کرد: مراد از جنگ نابرابر نیز صف‌آرایی کل دنیای کفر در برابر حق با امکانات زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام زیر مجوعه‌های آن محدود است، تاکید کرد: این امر در حالی است که برای ساخت یک فیلم در هالیوود گاهی چند برابر بودجه فرهنگی کشور ما برای ساخت آن هزینه می‌شود.

وی با اشاره به تمدن غربی در جهان، متذکر شد: یک تمدنی به نام تمدین غرب در جهان شکل گرفته که در حال حاضر شاهد ظهور و بروز آن هستیم که نمود آن در کودک‌کشی و قتل عام آنسان‌های بی‌گناه است اما وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ آغاز یک تمدن بزرگ است تمدنی که پایه‌ریزی آن توسط پیامبر اکرم (ص) انجام شده بود و شروع عملیاتی آن در انقلاب ۵۷ اتفاق افتاد.

حسنی با یاداوری اینکه ابتدای این تمدن انقلاب اسلامی، سپس نظام اسلامی و در حال حاصر نیز ایجاد یک دولت اسلامی است، تاکید کرد: دولت اسلامی نیز دولتی است که تمام مبانی آن از عرصه‌های اقتصادی گرفته تا نظامی و سیاسی اسلامی است.

وی با اشاره به وظیفه هنرمندان کشور در مقابل تمدن اسلامی و نافع بودن هنر هنرمندان، ادامه داد: هنری که به درد مردم و جامعه نخورد هنر نافع نیست این در حالی است که برای رسیدن به این تمدن هنر ما باید در خدمت مردم باشد .

این مسئول با اشاره به اینکه پیروزی متقین و حق وعده تخلف‌ناپذیر خداوند در قرآن است، ادامه داد: اگر به کارهایی که انجام می‌دهیم ایمان و اعتقا راسخ داشته باشیم پیروز هستیم در عیر این صورت در فرآیند جهانی شدن گم خواهیم شد زیرا اگر هنر هنرمندان در راستای اعتقادات‌ ما و تمدن اسلامی نباشد ماندگار نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نمونه بارز ایمان به کار در دفاع مقدس نشان داده شد، تصریح کرد: با ایمان راسخ رزمندگان کشور ما در مقابل ابر قدرت شرق و غرب ایستاده و با دستان خالی پیروز شدند.

وی با یادآوری اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی یک فرصت است و افتخار ما این است که در خدمت مردم و این نظام باشیم، افزود: این جابه‌جایی‌ها نشان‌دهنده دمیدن روح تازه برای سرعت بخشیدن به این مسیر است؛ پس همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا در این فرایند اثر گذار باشیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم ایرج داودبیگی تودیع و مهدی مرادی به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره معرفی شد.

انتهای پیام
captcha