بزرگترین حامیان انجمن کلیوی خیران هستند
کد خبر: 4057955
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

بزرگترین حامیان انجمن کلیوی خیران هستند

رئیس انجمن کلیوی کشور گفت: بزرگترین حامی انجمن خیران هستند که با توجه به شرایط اقتصادی آنها نیز با مشکلاتی در کمک‌رسانی مواجه شده‌اند.

رئیس انجمن کلیوی کشور

به گزارش ایکنا از زنجان، اعظم پناهی، رئیس انجمن کلیوی کشور، ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای اداری انجمن بیماران کلیوی استان زنجان که در سالن جلسات این انجمن برگزار شد، اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی کشور بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد که اکنون تقریبا ۱۰۵ هزار بیمار اعم از بیماران پیوندی و دیالیزی را تحت پوشش خود دارد.

وی با بیان اینکه همه مدیران انجمن‌های بیماران کلیوی سراسر کشور و خیرین زحمات بسیاری می‌کشند و خود را وقف بیماران کردند، افزود: بیماران دیالیزی و پیوندی مظلوم هستند زیرا از روی که مبتلا می‌شوند تا پایان عمر خود، سبک زندگی آنان تغییر می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی موظف به حمایت از بیماران پیوندی و دیالیزی بوده و تلاش می‌کنیم تا بیماران بتوانند به زندگی عادی خود باز گردند، تصریح کرد: بیمار دیالیزی هفته‌ای سه جلسه برای دیالیز مراجعه می‌کند؛ علاوه بر اینکه توان جسمی او کاهش می‌یابد هزینه زیادی نیز می‌کند.

رئیس انجمن کلیوی کشور با اشاره به اینکه بیماران دیالیزی ۳۰ الی ۶۰ درصد امید به زندگی دارند، گفت: بیمار دیالیزی به دستگاه وصل است و بیماران پیوندی تا آخر عمرشان مراقبت‌های خاصی دارند و روند زندگی آنان تغییر پیدا نمی‌کند.

پناهی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور بسیار بد است و زمانی که با خیرین صحبت می‌کنیم می‌گویند نمی‌توانم با وضعیت کنونی مانند گذشته به انجمن کمک کنم، اظهارکرد: بیماران کلیوی هزینه‌های مختلفی را متحمل می‌شوند و وقتی یک پدر خانواده یک روز درمیان دیالیز می‌شود، کسی به آن کار نمی‌دهد و منبع درآمد قطع می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بد اشتغال سرپرست خانواری که دیالیز می‌شود، افزود: دولت بودجه‌ای به انجمن بیماران کلیوی کشور نمی‌دهد و همه بودجه را خیرین تقبل می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید وزارت کشور معرفی همه مراکز دفتر نمایندگی انجمن بیماران کلیوی در کشور بر عهده خود انجمن بیماران کلیوی مرکز است، تصریح کرد: استانداری‌ها باید کارهای استعلامات را انجام دهند و انجمن‌های بیماران کلیوی شهرستان باید زیر نظر انجمن مرکز استان باشد و مرکز استان طبق آیین‌نامه و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی هیئت مدیره جمع‌آوری کرده و راهکار و پیشنهاد ارایه کند.

انتهای پیام
captcha