حضرت عبدالعظیم حسنی الگوی موفق در علم و عمل است
کد خبر: 4057987
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

حضرت عبدالعظیم حسنی الگوی موفق در علم و عمل است

مشاور رئیس عالی دانشگاه پیام‌نور در امور مجلس با اشاره به سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی در زمان خود عالم فرخیته‌ای بودند، لذا رفتار و منش ایشان باید الگوی عملکردی مسئولان و مدیران قرار گیرد.

عبدالعظیم حسنی

حامد کریمی ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه پیام‌نور استان زنجان، ضمن اشاره به سطح علم و دانش بالای ائمه معصوم (ع)، اظهار کرد: ائمه معصوم (ع) به لحاظ علمی و فرهنگی در جایگاه والایی قرار داشتند و باید بیشتر به این جنبه‌ها توجه کرد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی به ابعاد شخصیتی ایشان اشاره کرد و افزود: این مرجع عالی‌قدر به دو خصوصیت اخلاقی تبعیت از امام زمان خود و جلوه علم و دانش خود معروف هستند.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه در کشور و در جمع دانشگاهیان کمتر به این دو خصوصیت و شخصیت این عالم پرداخته شده و لازم است حضرت عبدالعظیم حسنی را به عنوان مدل موفق در علم و عمل به جوانان و دانشجویان معرفی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز در این مراسم با اشاره به لزوم مسئولیت‌پذیری همه مدیران و روسای ادارات استان، اظهار کرد: همه مدیران دوره مدیریت محدودی دارند و چه بهتر که بنا به فرمایش امیرالمومنین (ع) خوشا به حال آنان که در خدمت خلق‌اند و در طاعت خالق.

ابوالفضل رفیعی افزود: این چرخه تودیع‌ها و معارفه‌ها لازمه پیشرفت و تعالی و تحولات است و امیدواریم با این تغییراتُ شاهد رشد و تعالی جامعه دانشگاهیان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت علم و دانش در گشایش مشکلات جامعه، بیان کرد: اهمیت و جایگاه والای علم و دانش بر کسی پوشیده نیست و این دو موضوع از جمله پایه و ارکان‌ اصلی هر کشور و مایه اقتدار، عزت، قدرت و پیشرفت است. همچنین بنیان و مبنای یک اقتصاد خوب و سالم را علم فراهم می‌کند.

این مسئول ضمن تاکید بر توجه مراکز آموزشی به بحث کاربردی کردن علوم و ارتباط، گفت: همه مراکز آموزش عالی باید توجه بیشتری به سمت کاربردی کردن علوم و ارتباط با صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند و این موضوع را اولویت قرار دهند که نقش دانشجویان در مراکز دانش‌بنیان پررنگ‌تر شود.

رفیعی با اشاره به یکی از نقاط قوت پیام‌نور در بحث آموزش و تدریس دانشجویان، اظهار کرد: یکی از نقاط تمایز این دانشگاه با سایر مراکز آموزش عالی، منبع محور بودن است، یعنی دانشجو ملزم به جست‌وجو، و تحقیق، حفظ منابع و یادگیری خودمحور است و سلیقه شخصی و استادمحوری در این دانشگاه مطرح نیست.

رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور زنجان نیز در این مراسم ضمن اشاره به جزئیات عملکرد دانشگاه طی شش سال گذشته، اظهار کرد: قانون‌گرایی، اخلاق‌محوری و شایسته‌سالاری اصل اساسی در شش سال گذشته است که بنده و همکاران سعی کردیم سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم.

علی محمدی در رابطه با حوزه‌های مختلف اداری و آموزشی در دانشگاه پیام‌نور، گفت: در بخش آموزشی برنامه‌ای تصویب شد که پروسه فارغ‌التحصیلی و اتمام مراحل اداری دانشجویان به کمتر از ۱۰ روز تقلیل یافت. همچنین در شرایط کرونایی آموزش و امتحانات الکترونیکی دانشجویان پیشرفت مطلوبی داشت با توجه به این که این شرایط برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتاد.

این مسئول ضمن آرزوی توفیق و موفقیت برای رئیس جدید دانشگاه پیام‌نور، بیان کرد: خرسندم که امروز این مسئولیت را به طور مطلوب و در جایگاه مثبتی تحویل می‌دهم و امیدوارم رئیس جدید بتواند بیش از گذشته در راستای پیشرفت دانشجویان و دانشگاه پیام‌نور عمل کند.

انتهای پیام
captcha