ضرورت توجه قضات به زندان و امور زندانیان با بررسی وضعیت پرونده‌ها
کد خبر: 4058543
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

ضرورت توجه قضات به زندان و امور زندانیان با بررسی وضعیت پرونده‌ها

رییس کل دادگستری استان زنجان بر ضرورت توجه قضات به زندان و امور زندانیان و بررسی وضعیت پرونده‌ها و مشکلات آنها تأکید کرد و گفت: حضور مرتب و منظم قضات در زندان‌های استان برای بررسی مشکلات زندانیان و زندان در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بسیار موثر است.

زندان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، رییس کل دادگستری استان زنجان، صبح امروز در جلسه ماده ۲۷ ساماندهی زندانیان استان که به میزبانی زندان مرکزی زنجان برگزار شد، بر توجه قضات به زندان‌ها و امور زندانیان با بررسی وضعیت پرونده‌ها و مشکلات زندان تأکید کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های اعضا و مدیرکل زندان‌های استان بیان کرد: اجرای سیاست‌های کلان قوه‌قضاییه در همه سازمان‌های تابعه قوه‌قضاییه با جدیت و براساس برنامه زمان‌بندی شده دستور کار قرار گیرد و بنا بر این، اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی در حوزه زندان و زندانیان با جدیت دستور کار قرار گیرد.

رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه انجام دادرسی الکترونیکی محاکم با زندانیان در دوره تحول و تعالی قوه‌قضاییه که یک اقدام بسیار خوب و ارشمند است، گفت: برای این امر مسئله ایجاد زیرساخت‌ها بسیار مهم است خوشبختانه در استان این زیرساخت‌ها فراهم شده که انتظار داریم قضات برای دادرسی از این سیستم نوین استفاده کنند.

وی بر ضرورت توجه قضات به زندان و امور زندانیان و بررسی وضعیت پرونده‌ها و مشکلات آنها تأکید کرد و ادامه داد: حضور مرتب و منظم قضات در زندان‌های استان برای بررسی مشکلات زندانیان و زندان در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بسیار موثر است.
حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی‌نیارکی همچنین بر تعیین و تکلیف متهمان تحت قرار تأکید کرد و گفت: حوزه‌های قضایی به محل سکونت متهمان برای تحمل حبس توجه ویژه کنند تا با این اقدام از بروز برخی مشکلات و آسیب‌ها برای خانواده زندانیان جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha