کمبود نمازخانه در محورهای مواصلاتی خدابنده
کد خبر: 4058593
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

کمبود نمازخانه در محورهای مواصلاتی خدابنده

در جلسه شورای نماز خدابنده بر ضرورت احداث و جانمایی نمازخانه در محورهای مواصلاتی خدابنده و همچنین شناسایی فعالان و خیرین این حوزه تاکید شد.

نمازخانه بین راهی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار، ظهر امروز در اولین جلسه شورای اقامه نماز شهرستان خدابنده با اشاره به تلاش اعضای شورای اقامه نماز در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز، اظهار کرد: قطعا ترویج فرهنگ نماز در جامعه آثار و برکات اقامه نماز خود را در زندگی روزمره و آخرت هر فرد نشان می‌دهد.

در ادامه این نشست نیز حجت‌الاسلام علی یوسفی، مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان، در خصوص اهمیت فرهنگ‌سازی اقامه نماز در بین اعضای خانواده، فرزندان، نوجوانان، جوانان و دانش آموزان در مدارس سخنانی ارائه کرد و در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره اهمیت و نحوه بارگذاری مستندات عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سامانه سجاده ارائه داد.

در ادامه این نشست جواد تاراسی فرماندار شهرستان خدابنده نیز ضمن اظهار امیدواری در خصوص انجام اقدامات مؤثر در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز گفت: امید است با برنامه ریزی و اقدامات عملی مؤثر در حوزه فرهنگی و ترویج اقامه نماز برای همکاران ادارات تابعه شهرستان و خانواده‌ها قدم های مثبت و تأثیرگذاری برداشته شود.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری بالای موضوع نماز در جامعه، ادامه داد: در حوزه فرهنگی تک تک ما مسئول هستیم و باید مبلغ خوبی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری همه مسئولین در جامعه، ادامه داد: با توجه به همین موضوع همه ما باید مسئولیت‌پذیری بیشتری در این حوزه داشته و به وظیفه شرعی و قانونی خود به درستی عمل نماییم.

به گزارش ایکنا، یکی از مصوبات این جلسه نیازسنجی و لحاظ کردن جانمایی و احداث نمازخانه یا سکوی نماز در مسیرهای مواصلاتی شهرستان که فاقد فضای مناسب جهت اقامه نماز مسافران بود.

از دیگر مصوبات جلسه می‌توان به پیش‌بینی و تجهیز نمازخانه در واحدهای گردشگری و بوم‌گردی، مجتمع‌های ورزشی، واحدهای آموزشی و مدارس، پروزه های نهضت ملی مسکن و واحدهای تولیدی اشاره کرد.

همچنین انجام تبلیغات محیطی از قبیل دیوارنویسی و نصب بنر و تابلو با موضوع نماز در دستور کار شهرداری‌ها، شناسائی خیرین مسجدساز، فعالان و خادمان نماز جهت معرفی به ستاد اقامه نماز به منظور تقدیر و تکریم از دیگر مصوبات این‌ جلسه بود.

انتهای پیام
captcha