تقدم پرورش نسل جوان نسبت به آموزش علم از منظر قرآن
کد خبر: 4059145
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

تقدم پرورش نسل جوان نسبت به آموزش علم از منظر قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هر چند که همواره آموزش و پرورش درکنار هم عنوان می شود اما از منظر قرآن و دین مبین اسلام مسئله پرورش و تربیت شخصیت دانش‌آموزان مقدم بر آموزش است.

نسل جوان

به گزارش ایکنا از زنجان، علی اسماعیلی ظهر امروز، در آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی و مشاوره و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و هشتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، با اشاره به نقش پراهمیت معلمان و مربیان پرورشی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، بیان کرد: طی دو سال گذشته وقفه‌ای که در آموزش حضوری دانش‌آموزان به دلیل بیماری کرونا ایجاد شد، ایجاب می‌کند که معلمان و مربیان پرورشی اهتمام بیشتری برای جبران این تعلیم و تربیت روحی و رفتاری دانش‌آموزان ورزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهمیت مسئله آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: امروز درصد آسیب‌های اجتماعی در مباحث تربیتی و رفتاری بالا است و معلمان و مربیان پرورشی در جلوگیری از گسترش این آسیب‌ها نقش مهم و موثری دارند.

اسماعیلی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و ارتباط این بیانیه با نقش معلمان پرورشی اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در این بیانیه باید نسلی را تحویل جامعه دهیم که پایه‌های تمدن اسلامی را بنا نهند و هویت ملی ایرانی اسلامی را در رفتار و منش این دانش‌آموزان تثبیت کنیم و این بخشی از وظایف معلمان و مربیان پرورشی است.

این مسئول با بیان اینکه طی چند سال گذشته جایگاه معلمان و مربیان پرورشی ناخواسته دچار بی‌توجهی شده و تنش‌هایی را متحمل شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با وجود همه ناملایمات این مسیر، همچنان همکاران ما در حوزه پرورشی و تربیتی، انسجام خود را حفظ کرده و در مسیر خود ثابت‌قدم هستند اما لازم است متناسب با شرایط امروز جامعه، نوع آموزش دانش‌آموزان در مسائل تربیتی و پرورشی تغییر کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مسئله پژوهش در مسائل تربیتی دانش‌آموزان، بیان کرد: امروز برای افزایش بازدهی آموزش در نسل جوان، نیازمند برنامه پژوهشی در مسائل تربیتی هستیم که دانش‌آموزان از ابتدای طراحی و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی تا اجرا نقش داشته باشند و فرآیندهای اجرایی و پژوهشی باید از دل مدارس آغاز شود.

حسین میرزایی با بیان مختصری از سیاست‌های جدید اداره‌کل آموزش و پرورش برای افزایش بازدهی آموزش علم و تربیت نوجوانان، گفت: در نظر داریم دوره‌های حضوری توانمندسازی را تحت عنوان سوق دادن دانش‌آموزان از تربیت در حاشیه به سمت متن تعلیم را اجرایی کنیم. همچنین برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال و پایگاه‌های تابستانی محور فعالیت آموزش و پرورش کشور و استان قرار دارد که اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha