هویت ملی ایرانی - اسلامی را در رفتار دانش‌آموزان تثبیت کنیم
کد خبر: 4059259
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

هویت ملی ایرانی - اسلامی را در رفتار دانش‌آموزان تثبیت کنیم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: باید نسلی را تحویل جامعه دهیم که پایه‌های تمدن اسلامی را بنا نهند و هویت ملی ایرانی - اسلامی را در رفتار و منش این دانش‌آموزان تثبیت کنیم و این بخشی از وظایف معلمان و مربیان پرورشی است.

هویت ملی ایرانی - اسلامی

به گزارش ایکنا از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان، شامگاه روز گذشته در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی و مشاوره و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و هشتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، اظهار کرد: امروز درصد آسیب‌های اجتماعی در مباحث تربیتی و رفتاری بالا است و معلمان و مربیان پرورشی در این حوزه مسئولیت خطیری دارند.

وی با اشاره به نقش پراهمیت معلمان و مربیان پرورشی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، بیان کرد: طی دو سال گذشته وقفه‌ای که در آموزش حضوری دانش‌آموزان به دلیل بیماری کرونا ایجاد شد، ایجاب می‌کند که معلمان و مربیان پرورشی اهتمام بیشتری برای جبران این تعلیم و تربیت روحی و رفتاری دانش‌آموزان داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه طی چند سال گذشته جایگاه معلمان و مربیان پرورشی ناخواسته دچار بی‌توجهی و تنش‌هایی را نیز متحمل شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با وجود همه ناملایمات این مسیر، همکاران ما کماکان در حوزه پرورش و تربیتی انسجام خود را حفظ کرده و در این مسیر ثابت‌قدم هستند اما لازم است متناسب با شرایط امروز جامعه، نوع آموزش دانش‌آموزان در مسائل تربیتی و پرورشی نیز تغییر کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مسئله پژوهش در مسائل تربیتی دانش‌آموزان، یادآور شد: امروز برای افزایش بازدهی آموزش در نسل جوان، نیازمند برنامه پژوهشی در مسائل تربیتی هستیم که دانش‌آموزان از ابتدای طراحی و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی تا اجرا نقش داشته باشند و فرآیندهای اجرایی و پژوهشی باید از دل مدارس آغاز شود.

حسین میرزایی با بیان مختصری از سیاست‌های جدید اداره‌کل آموزش‌وپرورش برای افزایش بازدهی آموزش علم و تربیت نوجوانان، گفت: در نظر داریم دوره‌های حضوری توانمندسازی را تحت عنوان سوق دادن دانش‌آموزان از تربیت در حاشیه به سمت متن تعلیم را اجرایی کنیم. همچنین برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال و پایگاه‌های تابستانی محور فعالیت آموزش‌وپرورش کشور و استان قرار دارد که اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از معلمان و مربیان برگزیده پرورشی که سبک‌های نوین پژوهشی و آموزشی ابداع کردند، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha