سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان زنجان رونمایی شد
کد خبر: 4060790
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان زنجان رونمایی شد

مراسم رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان زنجان با حضور مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس‌کل دادگستری استان زنجان برگزار شد.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری استان زنجان، حسین پورمند، مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ظهر امروز در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان زنجان، اظهار کرد: دستور کار قوه قضاییه برای سال ۱۴۰۱ تعیین ۱۰ اولویت برای جرایم کیفری و حقوقی است و یکی از این عناوین مجرمانه مورد تاکید ریاست قوه نیز است.

 وی تصریح کرد: موضوع مبارزه با فساد در اراضی و تغییر کاربری غیرمجاز در زمین است که با توجه به اهمیت موضوع معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه ماموریت یافت برای این امر ساز و کاری ایجاد کند که سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در همین راستا است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۹۱ هزار پرونده با موضوع حوزه زمین توسط همکاران قضایی دادگستری سراسر کشور رسیدگی شده است، ادامه داد: با استفاده از این سامانه نزدیک ۹۴ درصد از بروز تخلفات در حوزه زمین پیشگیری خواهد شد و امیدواریم در ادامه کار دقت پایش این سامانه به ۱۰۰ درصد برسد.

پورمند گفت: استان زنجان چهارمین استانی است که سامانه پنجره واحد مدیریت زمین رونمایی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. عملکرد سامانه بستگی به انگیزه سازمان‌ها و متولیان امور زمین دارد که با همکاری و همراهی سازمان‌های حوزه زمین شاهد تحقق حقوق شهروندی و عامه در سطح کشور خواهیم بود.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی گفت: موضوع مبارزه با فساد در قوه قضاییه که در بیانیه گام دوم یک سند جامع است نیز آمده است، رویکردی مهم و اصلی است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق بروز فساد که می‌تواند اتفاق بیافتد، فساد در حوزه زمین است، ادامه داد: تجربه نشان داده که نظارت‌های سنتی در گذشته چندان کارساز نبوده، بلکه امروز باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین رفت که استفاده از این سیستم‌ها ضمن تسریع در امر نظارت و اقدام، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش نیروی انسانی خواهد شد.

رییس‌کل دادگستری زنجان با اشاره به ایجاد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوه جرم قوه قضاییه که سامانه‌ای جامع و مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز است، تأکید کرد: سازمان‌های مربوطه باید اطلاعات دقیق حوزه خود را در این سامانه قرار دهند، البته به گفته مسئولان، اطلاعات و دقت کار این سامانه هنوز به صد‌درصد نرسیده، اما در عین حال سامانه‌ای بسیار خوب و راهگشاست.

صادقی‌نیارکی با تأکید بر این موضوع که حفاظت از زمین و برخی گونه‌های گیاهی که ارزش زیاد و بعضا گران قیمت هستند مورد توجه سازمان‌ها قرار گیرد، ادامه داد: امروز حفاظت از زمین و گونه‌های گیاهی در کشور برای مبارزه با آلودگی هوا امری بسیار ضروری است.

انتهای پیام
captcha