حضور طلاب میان مردم از راه‌گشاترین رویکردهای تبلیغی است
کد خبر: 4066443
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

حضور طلاب میان مردم از راه‌گشاترین رویکردهای تبلیغی است

امام جمعه ابهر گفت: حضور طلاب و مؤمنان در اجتماعات مردمی از راه‌گشاترین رویکردهای تبلیغی برای همراهی مردم با دین الهی و انعکاس رنگ و بوی معنویت در جامعه است.

طلاب

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر، صبح امروز در جمع طلاب شهرستان ابهر با اشاره به موضوع تبلیغ و فعالیت گروه‌های تبلیغی، عنوان کرد: در بخش‌های مختلف و در بسترهای متنوع تبلیغی، نیازمند تبیین و حضور روحانیون هستیم.

وی ضمن اشاره به تغییر فرهنگ‌های زیستی در میان مردم، تصریح کرد: دین و سبک زندگی مردم به‌ سرعت در حال تغییر است، به‌گونه‌ای که فرهنگ در این دوران به‌ سرعت در حال تغییر و تحول است لذا باید به فراخور زمان از روش‌های جدید تبلیغی بهره گرفت.

این مسئول با اشاره به قدرت رسانه، تبلیغ و اقناع مخاطبانی در فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری دشمنان از این فضا علیه کشورمان، ادامه داد: متأسفانه آن‌گونه که باید در مقابل صف‌آرایی‌های دشمن از خود جدیتی نشان نمی‌دهیم‌.

امام جمعه ابهر با اشاره به فعالیت دشمن در حوزه تبلیغ، عنوان کرد: دشمن شکیات خود را با یقین مطرح می‌سازد و این موضوع در حالی است که ما یقینیات خود را با شک هم نمی‌توانیم مطرح و ارائه کنیم.

مرادپور با اشاره به نقش موثر روحانیون در جامعه، ادامه داد: با توجه به همین موضوع  حضور میدانی طلاب و مبلغان در میان مردم باید پررنگ‌تر شود زیرا حضور طلاب و مؤمنان در اجتماعات مردمی از راه‌گشاترین رویکردهای تبلیغی برای همراهی مردم با دین الهی و انعکاس رنگ و بوی معنویت در جامعه است.

امام‌ جمعه ابهر با تاکید بر این موضوع که کنش‌گری مثبت یا منفی جامعه نسبت به طلاب، نشان‌دهنده پویایی و سرزندگی تبلیغ دینی است، تصریح کرد: طلاب باید در زمینه مشاوره‌های مذهبی نیز به ایفای نقش بپردازند زیرا با کمبود مشاوران امین و مؤمن مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم از نظرات و هم‌فکری طلاب و مبلغان میدان‌دار شهرستان، در احصای مشکلات، دغدغه‌ها و راهکارهای عملیاتی برای برطرف‌ کردن آن حداکثر استفاده را داشته باشیم.

مرادپور، راه‌اندازی کارگروه تخصصی با حضور طلاب فرهیخته شهرستان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه به‌ عنوان نمایندگان ولی‌فقیه در شهرستان‌ها، همواره به‌ دور از جناح‌بازی‌های سیاسی، از هر کسی که در خدمت انقلاب و کشور باشد، حمایت کرده و خود را خادم ملت می‌دانند.

انتهای پیام
captcha