امدادرسانی هلال‌احمر زنجان به بیش از ۸۴۰ نفر در سه ماهه نخست امسال
کد خبر: 4066886
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

امدادرسانی هلال‌احمر زنجان به بیش از ۸۴۰ نفر در سه ماهه نخست امسال

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر این استان به بیش از ۸۴۳ نفر در ۲۱۰ حوادث جاده‌ای، کوهستان و دیگر سوانح امدادرسانی کردند.

جمعیت هلال احمر
به گزارش ایکنا از زنجان، سیدقاسم موسوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد سه ماهه این جمعیت در زمینه امدادرسانی، اظهار کرد: در این مدت بیان شده ۲۱۰ حادثه در استان زنجان اتفاق افتاده که در این حوادث یک‌هزار و ۷۸۶ نفر حادثه دیدند.
وی با بیان اینکه در این حوادث یک‌هزار و ۷۵۶ نفر آسیب دیده و ۳۸۶ نفر مصدوم بر جا گذاشت و تیم‌های امدادی هلال‌احمر ۴۷ نفر را اسکان اضطراری دادند، افزود: در این حوادث تیم‌های عملیانی ۲۱ نفر را جهت مداوا به مراکز درمانی استان منتقل و هفت نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
موسوی، تعداد فوتی های ناشی از حوادث را ۳۰ نفر بیان کرد و افزود: این تعداد در صحنه حادثه جان خود را از دست داده‌اند همچنین در این امدادرسانی‌ها ۳۷۲ تیم عملیاتی با یک‌هزار و ۲۲ نفر نجات‌گر خدمات امدادی را به صورت شبانه‌روزی برای حادثه دیدگان ارائه کرده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه برای ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان ۲۱۰ سانحه در سطح استان ۱۹۷ دستگاه آمبولانس و ۱۶۵ دستگاه خودروی نجات و ۱۲ خودروی کمک دار به کارگیری شد، ادامه داد: پایگاه‌های هلال‌احمر در سطح جاده‌های این استان فعال هستند و خدمات امدادی شبانه‌روزی ارائه می‌دهند؛ لذا از هموطنان درخواست می‌شود در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز تماس برقرار کنند.
انتهای پیام
captcha