جنایتکار بزرگ تنظیم‌کننده منشور حقوق بشر است
کد خبر: 4067811
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

جنایتکار بزرگ تنظیم‌کننده منشور حقوق بشر است

خطیب نماز جمعه زنجان گفت: این بزرگ‌ترین تناقض است که آمریکا از طرفی در کشورهای دیگر جنایت انجام می‌دهد و از طرفی ادعای تنظیم منشور حقوق بشر را دارد.

نماز جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز، ۱۰ تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با گرامی‌داشت سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) با بیان اینکه زندگی‌نامه این دو بزرگوار باید الگوی جوانان باشد، عنوان کرد: زندگی مشترک این دو بزرگوار الگو و نمونه کاملی برای جوانان امروز است تا پایه‌های زندگی مشترک خود را مستحکم سازند.

وی با اشاره به جایگاه بالای ازدواج نزد پروردگار، اظهار کرد: مشیت الهی ادامه نسل بشر توسط مرد و زن است و خداوند انسان‌ها را جفت آفرید تا نسل بشریت را تداوم دهند.

خاتمی با اشاره به سختی و مشکلات راه ازدواج و زندگی مشترک، تصریح کرد: زندگی مشترک بالا و پایین و سختی دارد اما باید با محبت، مودت و انسانیت دو طرفه، این موانع را پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به وجود غریزه جنسی در هر دو جنس مرد و زن، بیان کرد: غریزه جنسی ویژگی نسل بشر است و هر دو جنس مرد و زن نسبت به یکدیگر کشش جنسی دارند و این موضوع نیز دلیل دیگری برای پیمان ازدواج است، زیرا زندگی زناشویی تنها راه ارضای درست غریزه جنسی است.

خطیب نماز جمعه زنجان ادامه داد: البته غریزه جنسی در مرحله نخست است ولی برای تداوم و استحکام پیمان ازدواج باید عقلانیت، منطق، عاطفه و احترام متقابل حفظ شود.

خاتمی با اشاره به ارزش بالای حضرت فاطمه (س) نزد امام علی (ع)، گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند که حضرت فاطمه (س)، راه رسیدن ایشان به پروردگار و بندگی خداوند است و این نشان‌دهنده عزت و احترام بالای حضرت فاطمه (س) است.

امام جمعه زنجان افزود: محبوب‌ترین و ارزشمندترین اساس و قرارداد نزد پروردگار، قرارداد آغاز زندگی مشترک و ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه زن و مرد نزد پروردگار یکسان است، خاطرنشان کرد: زن و مرد در ابتدا جایگاه یکسانی دارند و ملاک برتری یکی بر دیگری مسئولیت‌پذیری، رعایت تقوا و انسانیت است.

خاتمی با اشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، تصریح کرد: اقدامات مختلف از جمله ترور ناموفق رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، شهادت آیت‌الله صدوقی و حمله ناوگان آمریکایی، تنها گوشه‌ای از آشکارسازی جنایت آمریکا است.

خطیب نماز جمعه زنجان افزود: آمریکا جنایتکار بزرگ است و به مدت ۶۰ سال نیز به جنایت و کشتار در کشور ما پرداخت و این در تاریخ ما ثبت شده است.

خاتمی خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، امروز جوانان ما باید هوشیار باشند و فریب دروغ دولت‌های استعمارگر را نخورند، زیرا آمریکا و هم‌پیمانان آن جنایات خود را زیر پوششی زیبا و فریبکارانه پنهان می‌کنند.

انتهای پیام
captcha