راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد استان زنجان
کد خبر: 4068968
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد استان زنجان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان از راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: کلاس‌های تابستانی امسال نیز در قالب رویداد ملی فهما در سایت بچه‌های مسجد بارگذاری شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن اسلامی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان، صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج با اشاره به اینکه ۳۸۲ باب کانون در استان زنجان فعال است، گفت: از این تعداد ۱۶۶ باب سهم شهرستان زنجان در بخش شهری و روستایی است و در شهر زنجان نیز ۸۶ باب کانون فعال هستند.

وی با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی که در سال ۸۳ مصوب شده بود، گفت: سند تحول مردمی‌ساری فرهنگ در دولت مصوب شده است؛ همچنین پنج برنامه در شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با محوریت فرهنگ مصوب شده که یکی از این برنامه‌ها تحکیم بنیان خانواده است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا افق ۱۴۰۴ یک گروه سرود و یک گروه تئاتر در سطح کانون‌های مساجد ایجاد کنیم و طی رایزنی‌هایی که با سپاه انصارالمهدی(عج) استان داشتیم، گروه‌های سرود مساجد می‌توانند از استودیو مرکز آفزینش‌های سپاه استفاده کنیم.

این مسئول، از راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: کلاس‌های تابستانی امسال نیز در قالب رویداد ملی فهما در سایت بچه‌های مسجد بارگذاری شده است.

اسلامی ادامه داد: جشن تکلیف برای دختران و پسران در گذشته به ندرت اجرا می‌شد ولی در کانون‌های مساجد با همکاری قرارگاه پیشرفت جشن تکلیف را در پنج روستا اجرا کردیم و قرار است برای ۸۰ پسر جشن تکلیفی در اردوگاه زرند خدابنده اجرا کنیم.

وی به تفاهم‌نامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با برخی از دستگاه‌های متولی جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: مقرر شده است تا بچه‌های مساجد در محلاتی که مدرسه دارند از ظرفیت کلاس‌های تابستانی مدرسه استفاده کنند.

اسلامی از دریافت مجوز سینما سیار برای اکران فیلم‌های ارزشی بالاخص در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده خبر داد و افزود: فیلم موقعیت مهدی در ۹ روستا اکران شد و در تلاش هستیم تا فیلم هناس را در ۱۵ روستا اکران کنیم.

انتهای پیام
captcha