اخلاق‌مداری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ورزش است
کد خبر: 4072095
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

اخلاق‌مداری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ورزش است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: بندگان خوب خدا کسانی هستند که با تواضع و فروتنی بر روی زمین راه می‌روند و معتقدیم اخلاق‌مداری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان شامگاه روز گذشته ۲۸ تیرماه، در نخستین جشنواره رسم جوانمردی با بیان اینکه اگر ورزشکاران معنویت و اخلاق‌مداری را با قهرمانی تلفیق دهند، همانند تختی، ماندگار خواهند شد، اظهارکرد: بندگان خوب خدا کسانی هستند که با تواضع و فروتنی بر روی زمین راه می‌روند. یک قهرمان ورزشی بیشتر از آن که به جهت پیروزی‌ها و کسب مدال صاحب ارج و قرب شود، این اخلاق‌مداری اوست که باعث می‌شود نامش برای همیشه در اذهان مردم ماندگار باشد.

وی با بیان اینکه هر جا سخن از فتوت و جوانمردی است نام پوریای ولی و غلام‌رضا تختی به میان می‌آید، اضافه کرد: تختی علاوه بر قهرمانی به لحاظ منش و رفتار انسانی و نیز سجایای اخلاقی پسندیده و در جوانمردی و نوع‌دوستی شهره خاص و عام بود.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های اخلاقی‌ غلامرضا تختی بر مبنای منش پهلوانی و نشأت‌ گرفته از روح جوانمردی وی گرفته شده بود، ادامه داد: اخلاق‌مداری و منش پهلوانی مهم‌ترین رکن ورزش است؛ خوشبختانه نمونه و الگوهای جاودانه بسیاری در ورزش ایران و در استان زنجان داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر پاسداشت معنویت و اخلاق‌مداری و استمرار باشکوه این مراسم، بیان کرد: در نخستین آیین رسم جوانمردی از چهار ورزشکار، دو داور، سه مربی، دو پیشکسوت، دو رئیس هیئت و یک ورزشکار منتخب مردمی تجلیل خواهیم کرد.

بازرگان با اشاره به اینکه جوانمردی از سنت‌های دیرینه ایران زمین است که نسل به نسل به یادگار رسیده، الگوگیری از افراد برجسته جوانمردی را حائز اهمیت دانست و ابراز کرد: این جشنواره می‌تواند قهرمانان مطرح و الگوهای ورزشی را به همگان معرفی کند.

این مسئول با بیان اینکه در عصر کنونی شهادت سردار قاسم سلیمانی تلنگری برای بیداری و آگاهی ما شد، خاطرنشان کرد: حاج قاسم جوانمردی بود که از همه چیز گذشت و با از خودگذشتی، الگویی در رسم و منش پهلوانی شناخته شد.

انتهای پیام
captcha