برگزاری سومین جشنواره خوشنویسی سلطان سخا حضرت علی(ع) در ابهر
کد خبر: 4072923
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

برگزاری سومین جشنواره خوشنویسی سلطان سخا حضرت علی(ع) در ابهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: سومین جشنواره و نمایشگاه خوشنویسی سلطان سخا حضرت علی (ع) با شرکت ۲۱ هنرمند و با ارائه ۲۸ اثر در بخش رقابتی در گالری فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد.

جشنواره خوشنویسی

به گزارش ایکنا از زنجان، آیسان صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر، با اشاره به برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه خوشنویسی سلطان سخا حضرت علی(ع)، اظهار کرد: هدف از اجرای این جشنواره ترویج فرهنگ قرآنی و ارتقاء سطح هنری هنرجویان و هنرمندان و جذب علاقه مندان به هنر خوشنویسی است.

وی افزود: فراخوان جشنواره در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با هدف گرامیداشت مقام شامخ حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و با محوریت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی منتشر شد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی خوشنویسی با حضور اساتید شناخته شده در حوزه خوشنویسی استاد مجتبی سبزه و استاد محمد بنی احمدی از بخش های جانبی جشنواره سلطان سخا علی(ع) بود.

وی افزود: بنا به تصمیم اعضای شورای انجمن خوشنویسان شهرستان ابهر، برای داوری آثار در این دوره از استاد مجتبی سبزه از اساتید برجسته انجمن خوشنویسان ایران دعوت به عمل آمد و آثار خوشنویسان دوره‌های عالی، ممتاز و فوق ممتاز در قالب‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نقاشی خط در دو بخش اصلی (مسابقه‌ای و با اهدای جوایز نقدی) و جنبی (آزاد و نمایشگاهی ) با موضوع آیات و روایات و اشعار مرتبط با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، ازدواج و واقعه غدیر خم جهت ارزیابی و داوری ارائه شد.

صادقی یادآور شد ۲۱ هنرمند خوشنویس با ارائه ۲۸ اثر در بخش رقابتی و مسابقه‌ای جشنواره شرکت کردند و ۱۳ اثر نیز در بخش غیررقابتی در کنار آثار داوری شده به شکل نمایشگاه گروهی به نمایش درآمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر ادامه داد: با رأی هیئت داوران حمید مجیدی، موسی نوروزی و فرشاد جعفری نفرات اول تا سوم، سیدعلی موسوی، امیرحسین شیخی و غلامرضا حسین‌خانی بدون ترتیب برگزیدگان رشته نستعلیق، مرضیه دودانگه نفر سوم رشته شکسته نستعلیق، حسن زیارتی، ابوالفضل جباری و اسماعیل حسنی نفرات اول تا سوم و فاطمه ترکی نفر برگزیده رشته نسخ و ثلث، رحیم دودانگه نفر اول رشته نقاشی - خط معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha