۱۰ بقعه متبرکه استان زنجان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی
کد خبر: 4074332
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

۱۰ بقعه متبرکه استان زنجان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد: برنامه‌های محرم و صفر سال‌جاری با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» از ۸ مردادماه آغاز شده و تا ۵ مهرماه، پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت که این برنامه‌ها در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان اجرا خواهد شد.

سوگواره بصیرت عاشورایی

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا زنجان، در تشریح برنامه‌های محرم سال ۱۴۰۱، اظهار‌ کرد: برنامه‌های محرم سال‌جاری با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» از ۸ مردادماه آغاز شده و تا ۵ مهرماه ادامه خواهد داشت که این برنامه‌ها در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان اجرا خواهد شد. همچنین آیین‌های عزاداری در سه سطح مختلف با توجه به ظرفیت، امکانات و فضای موجود فیزیکی بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب دو طرح «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف و دینی مذهبی در بقاع متبرکه سراسر کشور خواهد کرد، افزود: برای ایجاد هر چه بیشتر هماهنگی و استفاده بهینه از ایام محرم طی روزهای گذشته نشست‌های خاصی با ذاکرین اهل‌بیت(ع) و مسئولان هیات‌های مذهبی برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: اقامه نماز در سه نوبت، سخنرانی، عزاداری، اطعام، خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون، مشاوره خانوادگی و مذهبی توسط روحانیون، برگزاری دسته‌های عزاداری، دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در یوم العباس، دسته زینبیه اعظم زنجان در ۱۱ محرم، ذبح قربانی و توزیع گوشت گرم مابین شهروندان مناطق مختلف زنجان و استان از برنامه‌های تدارک دیده برای دهه اول ماه محرم است.

کرمی با بیان اینکه مراسمات ماه محرم با توجه به امکان اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در فضاهای بسته انجام خواهد شد، ادامه داد: ۷۰ درصد نیات موقوفات استان زنجان اختصاص به عزاداری امام حسین(ع) دارد و به همین دلیل اجرای نیات واقفان خیر‌اندیش با موضوع تعزیه‌داری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اطعام عزاداران حسینی نیز در این ایام طبق نیات واقفان عزیز در دستور کار ادارات اجرایی قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد: ۲۰ مبلغ اعزامی دوره دیده سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع، امامزادگان و مناطق کم برخوردار تا پایان برنامه‌های ماه محرم مستقر خواهندشد البته در این ایام ۱۰ مبلغ بومی نیز به ارائه خدمات گوناگون همانند اجرای نماز جماعت، سخنرانی و روضه خوانی، اجرای مشاوره و و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت.

کرمی خاطرنشان کرد: ۱۰ بقعه متبرکه استان زنجان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی در محرم سال جاری خواهندبود که حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم زنجان، امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، امامزاده محمد بن ابراهیم(ع) روستای حاج سیران زنجان، امامزاده زید‌الکبیر(ع) شهرستان ابهر، امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان ابهر، امامزاده یعقوب(ع) شهرستان ابهر، بقعه قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده و امامزاده ابراهیم(ع) سجاس شهرستان خدابنده، امامزادگان هاشم و عوف(ع) شهرستان طارم جزو بقعه‌های میزبان هستند.

انتهای پیام
captcha