یادمان‌های شهدا به مراکز فرهنگی شهرستان‌ها تبدیل شود
کد خبر: 4074394
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

یادمان‌های شهدا به مراکز فرهنگی شهرستان‌ها تبدیل شود

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: برنامه های فرهنگی شهرستان‌ها باید در جوار یادمان‌های شهدا برگزار گردد تا این مکان‌ها تبدیل به مراکز فرهنگی شود.

یادمان‌های شهدا

به گزارش ایکنا از زنجان، سرهنگ سید‌شمس‌الدین موسوی مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سلطانیه با اشاره به همراهی دستگاه‌های مختلف شهرستانی در برگزاری کنگره شهدا، اظهار کرد: نتیجه این تعامل، برگزاری شکوهمند این مراسم بود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود بر اهمیت تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید دارند، بیان کرد: وظیفه همه ما فعالیت در راستای جهاد تبیین است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای تخریب دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد هزینه هنگفت دشمن برای فعالیت‌های فرهنگی علیه جمهوری اسلامی هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه طرح سپاس توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان انجام می‌شود، اضافه کرد: از دستگاه‌ها و مسؤولان درخواست داریم تا نسبت به دیدار با رزمندگانی که کمتر مورد توجه هستند نیز در این دیدارها اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه سلطانیه سهم بزرگی در دفاع مقدس داشته است، ادامه داد: این شهرستان نسبت به جمعیت خود شهدای گلگون کفن زیادی را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی با اشاره به اینکه یادمان شهدای گمنام سلطانیه مدفون با همراهی وزیر تکمیل شده است، اضافه کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب  تکمیل کردن یادمان‌های شهدا در نقاط مختلف کشور است.

موسوی با اشاره به وجود ۲۹ یادمان در استان زنجان، متذکر شد: دو مورد از این یادمان‌ها ناقص است و بقیه تکمیل شده‌اند که تلاش داریم این دو یادمان نیز تا پایان سال به پایان برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی شهرستان‌ها باید در جوار این یادمان‌ها برگزار شود تا تبدیل به مراکز فرهنگی شود.

انتهای پیام
captcha