زنجانی‌ها در یوم‌العباس سنگ تمام می‌گذارند
کد خبر: 4076317
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

زنجانی‌ها در یوم‌العباس سنگ تمام می‌گذارند

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت: یوم‌العباس روزی است که زنجانی‌ها سنگ تمام می‌گذارند و پس از منا، دومین قربانگاه جهان اسلام را به نام خودشان ثبت کردند.

یوم‌العباس زنجانی ها

به گزارش ایکنا از زنجان، سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان ظهر امروز، 15 مرداد در نشست تخصصی با جامعه گردشگران استان زنجان، در رابطه با یوم‌العباس زنجانی‌ها، اظهار کرد: یوم‌العباس روزی است که زنجانی‌ها سنگ تمام می‌گذارند و پس از منا، دومین قربانگاه جهان اسلام را به نام خودشان ثبت و ضبط کردند تا اراادت خود را به امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) نشان دهند.

وی در رابطه با جامعه گردشگران استان زنجان، افزود: جامعه گردشگران استان زنجان بار عظیمی را برای اعتلا و رونق اقتصادی استان متحمل می‌شوند، بنابراین امیدواریم بتوانیم از صنعت پر سود گردشگری با کمک جامعه گردشگران استان زنجان استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه زنجان ظرفیت‌های بزرگ انسانی، طبیعی، فرهنگی و معنوی دارد، تصریح کرد: کسی که زنجان را نمی‌شناسند، نه به زنجان سفر می‌کنند، نه سرمایه‌گذاری می‌کنند و نه سرمایه‌گذار می‌آورند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های عظیم حوزه گردشگری استان زنجان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید زنجان را به ایرانیان بشناسانیم تا بتوانیم اقداماتی را در راستای توسعه و گردشگری انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha