قطار کاروان عشق؛ مقدمه‌ای برای استفاده از ظرفیت زنجان در سال آینده
کد خبر: 4076332
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

قطار کاروان عشق؛ مقدمه‌ای برای استفاده از ظرفیت زنجان در سال آینده

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: امید است سال آتی عزاداران حسینی بتوانند با بهره‌مندی از قطار کاروان عشق از سایر نقاط کشور، امکان حضور در سوگواری امام حسین(ع) در زنجان را داشته باشند و از ظرفیت زنجان در سال‌‌های آینده بهره‌مند شوند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی

به گزارش ایکنا از زنجان، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ظهر امروز، 15 مرداد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، در رابطه با راه‌اندازی قطار گردشگری، اظهار کرد: امروز به مناسبت مراسم یوم‌العباس قطار گردشگری کاروان عشق با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه قطار گردشگری مقدمه‌ای برای استفاده از ظرفیت استان زنجان است، افزود: امید است سال آتی عزاداران حسینی بتوانند از سایر نقاط کشور، امکان حضور در سوگواری امام حسین(ع) در زنجان را داشته باشند و از ظرفیت زنجان در سال‌‌های آینده بهره‌مند شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه مسافران آشنایی کمی با ظرفیت استان زنجان دارند، تصریح کرد: باید رویداد در حوزه گردشگری تعریف کرد و از ظرفیت شرکت‌های بزرگ استان زنجان برای معرفی استان استفاده کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه زنجان برای همه زنجانی‌ها است، خاطرنشان کرد: محتواهایی در حوزه گردشگری اعم از بیلبورد، تابلوهای بین‌راهی و غیره تهیه شود که مرکز خراسان‌جنوبی همین کار را کرده است که صدا و سیمای مرکز زنجان باید با مراکز صدا و سیمای سایر استان‌هاتفاهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه در ایران بسترهای خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد، اظهار کرد: شیخ کاشی، قیدار نبی، غار کتله‌خور، معبد داش‌کسن و غیره از جمله مناطق گردشگری استان زنجان است.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوب گردشگری در استان زنجان وجود دارد که متاسفانه نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم، افزود: اگر بتوانیم گردشگر را ۲۴ ساعت نگه داریم، اقتصاد استان کلی تغییر می‌کند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات سایر افراد در حوزه گردشگری زنجان، خاطرنشان کرد: امید است با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تکانی به حوزه گردشگری استان زنجان داده شود.

انتهای پیام
captcha