عمده‌ترین نگرانی دشمنان از بعد فرهنگی انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4078555
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

عمده‌ترین نگرانی دشمنان از بعد فرهنگی انقلاب اسلامی است

امام جمعه خرم‌دره با یادآوری اینکه انقلاب و نظام ما یک انقلاب فرهنگی است و بعد فرهنگی سنگینی و ترجیح دارد، افزود: موضوعی نیز که دشمن را نگران کرده است بعد فرهنگی است چرا که می‌داند اگر فرهنگ جامعه‌ای در یک جامعه دیگر نفوذ کند تغییرات سیستماتیک به وجود می‌آید.

فرهنگ

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور امام جمعه خرم‌دره ظهر امروز 25 مردادماه در مراسم تقدیر از خبرنگاران این شهرستان، با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و خبرنگاری در طول تاریخ یکی از شغل‌های مهم محسوب می‌شود، عنوان کرد: اگر اطلاع‌رسانی در طول تاریخ دقیق‌تر بود بسیاری از نگاه‌های تاریخی و معرفتی به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه خبرنگاری رسالت زینبی است، تصریح کرد: در قضیه عاشورا برخی از افراد مانند هلال با نامه‌های مختلف نقش خبرنگاری داشتند که بیان آنها در انعکاس واقعه عاشورا تاثیرگذار بوده است.

امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر اینکه اگر بیان و اطلاع‌رسانی دقیق نباشد انحرافات و جعل قضایای تاریخی را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: با خبر رسانی نادرست شاهد جعل تاریخ در برخی از وقایع تاریخی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در آیات و روایات بسیاری از جمله در سوره حجرات و نور به اخلاق خبرنگاری تاکید شده است، بیان کرد:  در اهمیت خبرنگاری همین بس که در قرآن تاکید شده است اگر راوی شما فرد عادل نبود شهادت و آنها را بدون تحقیقز قبول نکنید تا پشیمانی دنیوی و اخروی به سراغ شما نیاید.

حجت‌الاسلام زاهدی پور با یادآوری اینکه انقلاب و نظام ما یک انقلاب فرهنگی است و بعد فرهنگی سنگینی و ترجیح دارد، افزود: موضوعی نیز که دشمن را نگران کرده است بعد فرهنگی است چرا که می‌دانند اگر فرهنگ جامعه‌ای در یک جامعه دیگر نفوذ کند تغییرات سیستماتیک به وجود می‌آید.

وی با توضیح این مطلب که یکی از فرهتگی‌ترین قرارگاه‌ها در کشور  قرارگاه نماز جمعه است که هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری تاکید بر اهمیت دارند و مطالبات هم در آنجا مطرح می‌شود، گفت: این مطالبات باید با کمک خبرنگاران منعکس شود که این امر مطالبه مقام معظم رهبری را تامین می‌کند.

انتهای پیام
captcha