امام حسین(ع) مجاهد جهاد تبیین بود
کد خبر: 4078674
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸

امام حسین(ع) مجاهد جهاد تبیین بود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امام حسین(ع) مجاهد جهاد تبیین بود، گفت: باید از فرصت محرم برای جهاد تبیین استفاده کنیم.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شامگاه دیروز، ۲۵ مردادماه، در جمع عزاداران حسینی این اداره‌کل و در حضور رئیس سازمان و نماینده دفتر ولی‌فقیه جهادکشاورزی استان که با برگزاری مراسم زیارت عاشورا و احسان حلیم همراه بود، با بیان اینکه زمان حاضر بهترین موقع برای جهاد تبیین است، اظهار کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) آغازگر جهاد تبیین در کوفه بود و بهترین فرصت برای جهاد تبیین مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: حادثه عاشورا بیش از هزار سال قبل اتفاق افتاده است. در یک طرف ۷۲ نفر و در طرف دیگر چند هزار نفر بودند و در نصف روز همه اتفاقات رخ داد و دو ساعت بعد از عاشورا همه چیز تمام شد اما عشق و محبت امام حسین(ع) همچنان در دل‌ میلیون‌ها نفر جاری است و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی افزود: وقتی عزیزترین فرد کسی فوت می‌کند، بعد از چند سال برایش عادی می‌شود، اینکه چرا کربلا از یادها نمی‌رود و داغ عاشورا همچنان در دل‌ها باقی است، همان معجزه ای است که به دست امام حسین (ع) و یارانش آفریده شد.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون دستگاه امام حسین(ع) هستیم، زیرا حضرت سیدالشهدا(ع) برای تبیین دین جدشان شهید شدند، یادآور شد: ما مدیون دستگاه امام حسین(ع) هستیم، زیرا حضرت سیدالشهدا(ع) برای همین تبیین دین جدش شهید شد، چون حضرت در دین جد خود انحراف دید و برای اصلاح آن انحراف قیام کرد.

انتهای پیام
captcha