به آیین آسمان، مجلسی شاعرانه در وصف امام حسین(ع)
کد خبر: 4078684
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

به آیین آسمان، مجلسی شاعرانه در وصف امام حسین(ع)

چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» با حضور شاعران بومی و غیربومی در استان زنجان برگزار شد.

به آیین آسمان

به گزارش ایکنا از زنجان، چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» با عنوان «اوخشاما آخشامی» شامگاه روز گذشته (۲۵ مردادماه) با حضور شاعران بومی و غیربومی و مسئولان کشوری و استانی در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» توسط خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان و حسینیه اعظم زنجان برگزار شد تا شاعران به بهانه این مجلس ابیاتی را در وصف امام حسین(ع) و واقعه عاشورا قرائت کنند.

در چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» شاعرانی همچون ولی‌الله کلامی از زنجان، قادر ایمان‌زاده از اردبیل، علی حنیفه و علی کریمی از زنجان، محمود حبیبی‌کسبی و محمدرضا طهماسبی از تهران، محسن ناصحی از اصفهان، و هادی وحیدی و قربان ولیئی از زنجان به شعرخوانی پرداختند.

علاوه بر قرائت شعر در چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» از کتاب «بیز بئله آغلاردیق؛ مرجع سه ‌مجلدی مرثیه‌سرایی در زبان ترکی، رونمایی شد و از مولفان این کتاب صالح سجادی، احمد رنجبری حیدرباغی و جعفر پوررضوی نیز تقدیر شد.

به گزارش ایکنا از زنجان، قبل از زنجان، استان‌های قم، مشهد و اصفهان نیز میزبان مجالس اول، دوم و سوم «به آیین آسمان» بودند.

انتهای پیام
captcha