خوشبختی واقعی نوکری اهل‌بیت (ع) است
کد خبر: 4080852
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

خوشبختی واقعی نوکری اهل‌بیت (ع) است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: کسی که وارد وادی نوکری اهل‌بیت (ع) می‌شود، خوشبخت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شب گذشته، ۳ شهریورماه، در آیین تجلیل از پیرغلام، استاد حاج علی‌اصغر صنایعی اظهار کرد: کسی که وارد وادی نوکری اهل‌بیت (ع) می‌شود، خوشبخت است، معنای لغوی لبیک خودش از این مسیر می‌گذرد که نوکر در دسترس‌ترین نقطه نشسته و ارباب را صدا می‌زند و آماده خدمت است.

وی تصریح کرد: صفای باطن‌ها و مجالس روضه‌ها و عزاداری‌های بی‌ریا به شرط اینکه چیزی قاطی آن نشود، انقلاب را نگه داشته‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شهادت وسیله نیست، بلکه هدف است و هدف آنقدر مقدس بوده که شهادت به خاطر آن اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: مردم شام اسلام را از زبان نسل ابوسفیان یاد گرفته‌ بودند، در آن روزها وسیله اطلاع‌رسانی نبوده و راه‌ها از یکدیگر فاصله داشت و یزید بن ابوسفیان به‌ قدری تبلیغات منفی کرده بود که زمانی که خبر شهادت امیر مومنان علی علیه‌السلام رسید، مردم شام می‌گفتند مگر علی نماز می‌خواند که مسجد رفته بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شام با امامت امام سجاد (ع) با ۸۴ زن و کودک به فرماندهی حضرت زینب سلام الله علیها فتح شد، ادامه داد: یکی از چهره‌های شهادت، پیام و تبیین است. رساندن پیام شهادت به گوش کسانی که در صراط مستقیم قرار دارند.

وی با اشاره به بیانات حضرت زینب (س) در پاسخ به یزید که می‌توانی ما را بکشی و به اسارت ببری ولی نام ما را نمی‌توانی پاک کنی، عنوان کرد: یکی دیگر از حادثه‌های بزرگ خطبه امام سجاد علیه‌السلام در مسجد جامع دمشق است که در یک منبر ۹۳ فضل از فضلیت حضرت علی (ع) بیان می‌کند.

انتهای پیام
captcha