ضرورت معرفی یادگاران دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 4087283
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

ضرورت معرفی یادگاران دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر ضرورت معرفی یادگاران هشت سال دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از زنجان، امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ظهر امروز ۳۱ شهریور در جلسه هماهنگی برنامه‌های ‍۱۹ مهر با ستاد فهمای استان زنجان با اشاره به اینکه کمک به مسجد و فعالیت‌های مسجدی، توفیقی است که شامل هر کسی نمی‌شود، اظهار کرد: این ایام به هفته دفاع مقدس مزین شده و فرصتی برای تجدید میثاق با امام راحل و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه نتوانستیم فرهنگ ایثار و شهادت و هشت سال دفاع مقدس را آن‌طور که باید و شاید به نسل جوان منتقل کنیم، گفت: الگوی فرزندان ما باید شهدا باشند. متاسفانه جوانان ما کاراکترها و افرادی را الگوی خود قرار داده‌اند که وجود خارجی ندارند و افسانه هستند.

این مسئول با یادآوری اینکه از دوران دفاع مقدس فرماند‌هان و رزمندگانی در جمع ما حضور دارند که کارهای بزرگی در هشت سال جنگ تحمیلی انجام داده‌اند، تصریح کرد: لازم است به عنوان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یادگاران جنگ را به جوانان معرفی کنیم.

حسنی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت هستند، افزود: باید در خصوص اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این مراکز آسیب‌شناسی شود.

وی با اشاره به اینکه هر توطئه‌ای علیه ایران اسلامی، نظام جمهوری اسلامی را قدرتمندتر کرده است، گفت: تلاش برای ایجاد توطئه در بین مردم راه به جایی نخواهد برد؛ چراکه مردم ایران آگاه‌تر و با بصیرت‌تر از گذشته هستند.

این مسئول بر ضرورت اجرای برنامه‌های اثربخش در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی در سرلوحه کارهای ما قرار دارد.

محسن اسلامی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان نیز در سخنانی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بین کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: به همین منظور با خانواده شهدای شهرستان‌های ایجرود، خدابنده، ماهنشان و ابهر دیدار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دیدار با مدیران کانون‌هایی که در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند و اختتامیه سوگواره نوگلان حسینی نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در استان زنجان است.

انتهای پیام
captcha