صلح امام حسن (ع) به معنای تسلیم نیست
کد خبر: 4087912
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

صلح امام حسن (ع) به معنای تسلیم نیست

امام جمعه سلطانیه گفت: صلح به معنای تسلیم شدن نیست و این امر در خصوص صلح امام حسن (ع) کاملا صادق است.

صلح امام حسن (ع)

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین صفات ایشان کریم اهل بیت بودن است.

وی به خصوصیات بارز امام حسن (ع) اشاره کرد و عطوفت و مهربانی با مردم را از ویژگی‌های بارز آن حضرت عنوان و اظهار کرد: مهربانی با بندگان خدا از ویژگی‌های بارز ایشان بود. امام حسن مجتبی (ع) همواره مهربانی را با مهربانی پاسخ می‌گفت، حتی پاسخ وی در برابر نامهربانی نیز مهربانی بود و این محبت و رأفت باعث جذب بسیاری از مردم به دین اسلام شد.

این کارشناس دینی در ادامه گریزی به موضوع صلح امام حسن (ع) زد و تصریح کرد: مسئله صلح امام حسن (ع) یکی از مسائل پیچیده تاریخ اسلام است که نیازمند مطالعه برای علاقه‌مندان است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه از مسئله صلح امام حسن (ع) هم در آن زمان و هم در این زمان اشتباه برداشت می‌شد، اضافه کرد: عده‌ای متاسفانه با تعبیر غلط صلح را به معنای سازش و تسلیم می‌دانستند.

امام جمعه سلطانیه با یادآوری اینکه صلح به معنای تسلیم نیست، اظهار کرد: در واقع صلح به معنای ترک موقت جنگ برای آمادگی بیشتر و مقابله بهتر است که مقام معظم رهبری از آن به نرمش قهرمانانه تعبیر فرمودند.

حسینی‌نسب، تنازع و تقابل امام حسن مجتبی (ع) و معاویه را تقابل دو تفکر حق و باطل، ایمان و کفر و توحید و شرک دانست و افزود: این تقابل نه فقط در زمان امام حسن (ع)، بلکه در طول تاریخ بود و ابراهیم پیامبر در برابر نمرود، حضرت موسی در مقابل فرعون، پیامبر اسلام در برابر ابوجهل و ابولهب، امیرمومنان حضرت علی (ع) در مقابل غاصبان خلافت، امام حسن مجتبی (ع) در برابر معاویه و شهید کربلا حضرت امام حسین (ع) در برابر یزید ایستاد و تسلیم نشد و سازش نکرد.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه عده‌ای با برداشت اشتباه از مسئله صلح امام حسن (ع)، مسئله سازش با آمریکا را مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: اولاً صلح به معنای سازش و تسلیم نیست و در طول تاریخ هیچ وقت حق با باطل سازش نکرده، ثانیاً هیچ وقت از دشمنان به مسلمانان منفعتی نرسیده است.

انتهای پیام
captcha