رونمایی از سه کتاب با موضوع دفاع‌مقدس در خرم‌دره
کد خبر: 4089131
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

رونمایی از سه کتاب با موضوع دفاع‌مقدس در خرم‌دره

رئیس اداره فرهنگ و رشاد اسلامی خرم‌دره گفت: از کتاب‌های سجده بر حضرت یار، آرام جانم می‌رود و عروج افضل در مسجد امام حسین(ع) شهرستان خرم‌دره رونمایی شد.

کتاب دفاع‌مقدس

مهدی مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با ارائه توضیحی درباره کتاب‌های رونمایی شده در خرم‌دره، اظهار کرد: کتاب‌ سجده بر حضرت یار بر اساس زندگی و خاطرات شهید محمود جزء‌کلانتری از شهدای شهرستان خرمدره به رشته تحریر در آمده است.

وی با بیان اینکه کتاب آرام جانم می‌رود نیز بر اساس زندگی واقعی یک شهید با موضوع ادبیات جنگ و دفاع‌مقدس توسط فریده عبدی‌زره‌باشی از نویسندگان دفاع‌مقدس و از اعضای انجمن نویسندگان شهرستان خرم‌دره که چندین اثر فاخر نوشته شده است، تصریح کرد: کتاب عروج افضل شرح زندگی شهید افضل گروسی از شهدای شهرستان خرم‌دره نیز با نویسندگی مسعود نژاد‌حسینی است.

مرادی در ادامه با اشاره به حضور نویسندگان متعدد در عرصه ثبت و نگارش سبک زندگی شهدای گرانقدر در خرم‌دره، اضافه کرد: انتقال فرهنگ زندگی شهدا و ارزش‌های دفاع‌مقدس به نسل جدید از ضرورت‌های حیاتی عرصه فرهنگی کشور است که یکی از اقدام های مهم در این زمینه، نگارش و انتشار سبک زندگی شهیدان عزیز است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت اهتمام بیشتر در حوزه انتشار کتب ارزشی در حوزه دفاع‌مقدس، متذکر شد: انتقال زندگی شهدا و ارزش‌های دفاع‌مقدس به نسل جدید از ضرورت‌های حیاتی عرصه فرهنگی کشور است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید داشتند که هشت سال دفاع‌مقدس همانند گنجی است که باید از آن استفاده کرد لذا نباید به آنچه تاکنون تولید شده قناعت کرد و باید تلاش را صد برابر کنیم.

انتهای پیام
captcha